شناسهٔ خبر: 19006 - سرویس استان‌ها

تشريح برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی مازندران برای ايام نوروز

سید حمید حسینی رئیس روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران در آستانه فرارسیدن سال نو و سفرهای نوروزی برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی این اداره كل را برای ایام نوروز تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مازندران، سیدحمید حسینی گفت: هرساله شاهدیم كه با فرا رسیدن نوروز و زنده شدن طبیعت تقاضا و نیاز به سفر نزد مردم افزایش چشمگیری پیدا كرده و تعطیلات ویژه و منحصر به فرد این ایام زمینه ساز مناسبی برای انواع مسافرت‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: دراین میان استان مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و برخورداری از مواهب طبیعی همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از پرترافیك‌ترین راه‌های كشور محسوب می‌شود.

وی افزود: از این رو راه و شهرسازی مازندران در راستای ضرورت امر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عموم كاربران اقدامات گسترده‌ای را در دستور كار خود دارد.

سیدحمید حسینی در خصوص دیگر اقدامات این اداره كل برای ایام نوروز گفت: تهیه و ساخت برنامه زنده تلویزیونی "راه و راهدار"، ساخت فیلم‌های مستند و آموزشی و پخش از شبكه استانی، تهیه و ساخت برنامه رادیویی " آوای خوش سفر " و توزیع در بین مسافرین نوروزی، چاپ و توزیع نقشه راه‌های استان و كشور، پازل‌های آموزشی ویژه نسل نوپا و كتابچه (همگام با راهداران در نوروز ۹۵) در ورودی محورهای استان به مسافرین نوروزی، نصب بیش از ۶۰ عدد استند و ۷ بیلبرد و ۱۰۰۰ عدد بنر با مضامین شعارهای ایمنی و هشداردهنده در كلیه محورهای مواصلاتی تحت پوشش استان و پل‌های عابر پیاده از اقدامات این اداره كل در ایام نوروز بوده كه امیدواریم این فعالیت‌ها در راستای اطلاع رسانی، آگاهی و فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفاء کند.

سیدحمید حسینی افزود: پاسخ‌گویی به مسافرین نوروزی در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان از طریق دو شماره تلفن ۱۴۱ (گویا) و ۳۳۳۲۲۳۲۰ (شبانه روزی) و سامانه پیام كوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ از دیگر اقدامات این اداره كل برای مسافرین نوروزی است.

رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله در سال ۹۵ بتوانیم با همدلی و تعامل بیشتر و رعایت كلیه مقررات و قوانین توسط رانندگان عزیز شاهد سالی بدون سوانح رانندگی در كشور و استان عزیزمان باشیم.