شناسهٔ خبر: 19012 - سرویس استان‌ها

حامد مانی‌فر مطرح كرد:

برندینگ شهری راهی برای توانمندسازی شهرهای استان قزوین/ ارتقای زندگی شهرنشینی با تمرکز بر نظارت بر رعایت ضوابط شهرسازی

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هر شهری با توجه به پیشینه، فرهنگ و تمدن خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که استفاده از این ظرفیت‌ها منجر به شکوفایی هر چه بیشتر این شهرها و مطرح شدن آنها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر در نشست با همکاران مدیریت شهرسازی و معماری با اشاره به نقش برنامه‌ریزی و نظارتی این حوزه در کلیه فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی استان، گفت: همکاران با بازنگری دقیق‌تر در بخش نظارت بر رعایت ضوابط شهرسازی در شهرداری‌ها و تعامل مداوم و گسترده با استانداری می‌توانند کیفیت زندگی شهرنشینی را افزایش دهند.

وی در این راستا افزود: یکی از اساسی‌ترین راه‌های پاسداشت حقوق شهروندان و تکریم ارباب رجوع، فراهم کردن محیط شهری مناسب برای زندگی آنهاست.

مانی فر در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و همچنین کمیسیون ماده ۵ است، می‌تواند نقش قابل توجهی در راستای حرکت به سمت توسعه پایدار در همه حوزه‌ها ایفا نماید.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی با اشاره به تهیه طرح جامع شهری قزوین گفت: حمایت از طرح‌های توسعه‌ای مطرح شده در طرح مجموعه شهری قزوین و همچنین تلاش برای تحقق‌پذیری این طرح‌ها باید در اولویت امور قرار گیرد.

مانی فر یکی از راه‌های دستیابی به توسعه متوازن و پایدار را توانمندسازی شهرهای کوچک دانست و عنوان کرد: هر شهری با توجه به پیشینه، فرهنگ و تمدن خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که استفاده از این ظرفیت‌ها منجر به شکوفایی هر چه بیشتر این شهرها و مطرح شدن آنها می‌شود.

وی با اشاره به انجام طرح برندینگ شهری در استان گفت: تلاش برای تحقق این برنامه که به ویژگی‌های مخصوص هر شهر می‌پردازد، می‌تواند با جلب مشارکت عمومی ساکنان این شهرها تاثیرات قابل توجهی در توسعه آنها داشته باشد.

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل نیز در این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: توجه به اصول و ضوابط شهرسازی و حذف درخواست‌های متضاد با اصول توسعه پایدار، رویکرد کمیته‌های فنی این حوزه برای بررسی پرونده‌های ارجاع شده است.

وی با اشاره به مثبت بودن طی این روند در کارگروه و کمیسیون‌ها افزود: با ادامه این سیاست و همچنین فرهنگ‌سازی عمومی، می‌توانیم به جای پرداختن به درخواست‌های متعددی که نقشی در بهبود شرایط شهرها ندارند، طرح‌ها و برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت در پروژه‌های عمرانی استان تهیه و به تصویب برسانیم.