شناسهٔ خبر: 19040 - سرویس استان‌ها

برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی استان فارس؛

۸۷۵ راهدار ۶ هزار کیلومتر از جاده‌های فارس را در ایام نوروز ایمن می‌کنند

علیرضا سیاهپور ۸۷۵ راهدار فارس در طرح راهداری نوروزی، ایمنی راه‌های این استان را تامین می‌کنند و به ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، علیرضا سیاهپور با اعلام این خبر گفت: ۸۷۵ راهدار در قالب ۹۴ اکیپ نوروزی در ۸۴ محور پرتردد اصلی و فرعی به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها حضور دارند تا خاطرات سفرهای نوروزی برای مردم تلخ نشود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس هم چنین با بیان اینکه ۶۸ راهدارخانه استان فارس در طرح نوروزی آماده خدمات‌رسانی به هموطنان عزیز است، گفت: ۵۸۵ دستگاه ماشین آلات، ۴۵ اکیپ امدادی و تعمیراتی، ۸۰ گشت راهداری مجهز به GPS در طرح نوروزی بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند.

سیاهپور مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به این که شعار سفرهای نوروزی امسال «نوروزی شاد، با سفر ایمن» تعیین شده ادامه داد: امیدواریم تمامی کسانی که در نوروز ۹۵ در جاده‌ها به سفر می‌پردازند با رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی و هم چنین رعایت کلیه جوانب احتیاط و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز "نوروزی شاد با سفری ایمن" را برای خود و خانواده‌اش رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت استان فارس از منظر گردشگری و ارتباط آن با حمل و نقل جاده‌ای پرداخت و گفت: فارس به واسطه پتانسیل‌های فراوانی که در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله تاریخی و فرهنگی، مذهبی، اکوتوریسم و طبیعت گردی و ... دارد همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است و بیش از ۹۰ درصد از سفرهای این گردشگران از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌پذیرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: بر همین اساس هر سال در تعطیلات نوروز شاهد مسافرت‌های بسیار به این استان پهناور هستیم که می‌بایست برای میزبانی این گردشگران و مسافران برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت پذیرد تا در نهایت سفری ایمن و بدون حادثه را در جاده‌های فارس تجربه کنند.

سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی راهداران فارس برای اجرای طرح نوروزی گفت: مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز با سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ و شماره تماس ۳۷۲۶۶۶۲۱- ۰۷۱ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مهمانان نوروزی جهت اعلام آخرین وضعیت راه‌ها است.

وی افزود: هم چنین کانال تلگرامی مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با آدرس @MCRfars نیز آخرین وضعیت ترافیکی استان فارس را اطلاع رسانی خواهند کرد.