شناسهٔ خبر: 19071 - سرویس استان‌ها

گلستان در انتظار میهمانان نوروزی

طرح راهداری نوروزی گلستان از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود

جلسه رئیس شورای حمل و نقل گلستان با اشاره به در پیش بودن تعطیلات و آغاز سفرهای نوروزی از اجرای طرح راهداری نوروزی با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان استان از ۲۵ اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم روز چهارشنبه در جلسه كمیته خدمات حمل و نقل ستاد تسهیلات سفرهای استان، گفت: طبق تاكیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی این طرح در سال جاری نیز با هدف ارتقای ایمنی محورها و فراهم‌سازی سفری شاد و ایمن برای هموطنان و مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه اجرای این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، افزود: ماهیت استان شمالی گلستان به دلیل بهره‌مندی از مواهب الهی و طبیعی بی‌شمار، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است كه می‌طلبد برای ایمن‌سازی و آراستگی محورها، اقدامات و عملیات راهداری مستمر صورت گیرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: مدیریت راهداری اداره كل در راستای تحقق این اهداف هرساله اقداماتی را قبل و حین تعطیلات نوروزی در قالب این طرح به اجرا در می‌آورد.

به گفته مبارك قدم، تجدید و انجام خط‌كشی، لكه‌گیری، پاكسازی و آراستگی حریم راه‌ها، تعمیر، شستشو و تعویض تابلو و علائم فرسوده، ترمیم پل‌ها و روشنایی محورها از جمله اقداماتی است كه در طرح راهداری نوروزی گنجانده شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به اینكه در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت راهداران و عوامل راهداری مستقر در راه‌ها دوچندان می‌شود، ادامه داد: در حین تعطیلات نوروز، ماموران و عوامل راهداری به طور مستمر اتفاقات سطح جاده‌ها را رصد و بررسی كرده و در جهت رفع آنها وارد عمل می‌شوند.