شناسهٔ خبر: 19145 - سرویس جاده‌ای

چرخ‌ساز در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

آماده‌باش ۱۲۷۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در طرح نوروزی/ استقرار چرخشی ۱۹ بالگرد در استان‌ها/ افزایش هماهنگی‌ نوروزی بین دستگاهی

هلال احمر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده‌باش ۱۲۷۳ پایگاه این سازمان در طرح نوروزی سال 95 خبر داد و گفت: ۱۹ فروند بالگرد نیز به طور چرخشی در استان‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی‌ کنند.

ناصر چرخ‌ساز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه نوروزی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۱۲۷۳ پایگاه ثابت٬ سیار و موقت این سازمان در طرح نوروزی سال ۹۵ فعال هستند و ۱۹ فروند بالگرد نیز به طور چرخشی در تمام استان‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت نیاز اقدام به خدمات‌رسانی و انتقال سریع مجروحان سوانح رانندگی به بیمارستان و مراکز درمانی کنند.

وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات هلال احمر در طرح نوروزی سال ۹۵ در مقایسه با طرح نوروزی سال ۹۴ ٬ ۴ درصد افزایش توان عملیاتی داده است٬ افزود: ۲۵ هزار نیروی هلال احمر در طرح نوروزی پیش‌رو فعال خواهند بود و خدمات‌رسانی به مردم را در دستورکار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره برنامه این سازمان برای رسیدگی سریع به مجروحان تصادفات رانندگی در سر صحنه با هدف کاهش تلفات ناشی از سوانح در نوروز یادآور شد: وقتی توان عملیاتی افزایش پیدا می‌کند و استفاده از بالگرد در برنامه قرار دارد مقصود آن است که سرعت عمل‌مان در امدادرسانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه مسلما تسریع در رسیدن امدادگران به سر صحنه تصادف با دسترسی آسان امکان‌پذیر می‌شود٬ اظهار کرد: اطلاع‌رسانی یک بخش قضیه است که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این کار باید انجام شود.

چرخ‌ساز تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال هماهنگی‌های بین دستگاهی در مقایسه با سال‌های گذشته خیلی بهتر٬ دوربین‌های جدید ثبت تخلف سرعت در محورهای مختلف نصب و توان‌های عملیاتی دست‌اندرکار طرح نوروزی ارتقا یافته پیش بینی‌مان این است که کاهش تصادفات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی را داشته باشیم./