شناسهٔ خبر: 19200 - سرویس استان‌ها

بنادر استان مازندران در ايام نوروز آماده بازديد عموم هموطنان است

افتتاح در راستای آشنایی هرچه بیشتر هموطنان گرامی با صنعت دریانوردی، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر و بندر فریدونکنار از ۲ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۵ برای عموم شهروندان و گردشگران نوروزی آزاد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از ساعت ۹ تا ۱۹ روزهای دوم تا دوازدهم فروردین ماه پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی جهت بازدید از بنادر تابعه این اداره کل هستند. 

بر اساس این گزارش، بازدیدکنندگان ضمن بازدید از موزه و اسکله‌ها، می‌توانند از نزدیک در جریان فعالیت‌های دریایی و بندری بنادر نوشهر و فریدونکنار قرار گیرند. 

شایان ذکر است بندر نوشهر با بیش از ۷۰ سال سابقه فعالیت در عرصه تجارت از قدیمی‌ترین بنادر شمالی کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی، زمینه بهره‌مندی تجار و فعالان اقتصادی از تسهیلات و مزایای ناشی از قوانین مناطق ویژه در این بندر فراهم شده است. 

ساخت بندر فریدونکنار نیز در راستای گسترش روز افزون مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، از سال ۷۶ آغاز و در سال ۸۰ به اتمام رسید و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با اعمال حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی، از بهمن ماه ۱۳۸۶ بهره‌برداری از این بندر به بخش خصوصی واگذار شد.