شناسهٔ خبر: 19203 - سرویس استان‌ها

در سال جاری انجام‌شد؛

ساخت و بهسازی ۶۰ کیلومتر راه روستایی همدان با اعتبار ۲۰میلیارد تومان

آسفالت راه روستایی رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی همدان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون۶۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان با هزینه ۲۰میلیارد تومان آسفالت شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزار‌ت راه وشهرسازی ،محمدحسن عطایی با اعلام این خبر به خبرنگار ما در حاشیه کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا٬ آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP» گفت: با توجه به اینکه در سال جاری هیچ‌گونه تخصیص اعتبار نداشتیم اما این حجم از راه‌های روستایی استان را توانستیم آسفالت وبهسازی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون ۲/۵میلیارد تومان طلب پیمانکاران از طریق اوراق اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد‌ه‌است، افزود: احداث جاده قهاوند -برکت‌آباد به طول ۱۲کیلومتر ،مالکی -حسین‌آباد به طول ۴ کیلومتر و  رزن- هیزج به طول ۳کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های استان همدان در بخش راه روستایی سال ۹۴ بود. 

 عطایی همچنین افزود: پروژه روکش آسفالت راه روستایی خیرآباد-فرسفج نیز یکی دیگر از پروژه‌های سال جاری بود که با افتتاح آن خانوارهای روستای خیرآباد از نعمت راه آسفالت شده بهره‌مند شدند.

این رئیس اداره نظار‌ت بر راه‌های روستایی استان طول این پروژه  را ۵/۸ کیلومتر خواند و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا ،آنالیز تاخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP » هفته گذشته با حضور سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ، مدیران ساخت و توسعه راه‌ها٬ مسئولان نظارت راه روستایی، مسئولان کنترل پروژه ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، کارشناسان حوزه پیمان رسیدگی و مدیریت پروژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی «شناخت سیستم تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه بررسی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه از منظر و برنامه‌ریزی و کنترل پروژه» و «آشنایی با نمونه‌های عملی و کاربردی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه» بود./