شناسهٔ خبر: 19208 - سرویس استان‌ها

معاون راه‌سازی اداره‌کل راه وشهرسازی سمنان:

بهره‌برداری از ۳تقاطع غیر‌همسطح‌ سمنان مهم‌ترین پروژه راه‌سازی سال ۹۴ استان

جاده معاون راه‌سازی اداره‌کل راه و شهرسازی سمنان، بهره‌برداری از ۳تقاطع غیرهمسطح بزرگ استان را از پروژه‌های مهم سال ۹۴ دانست و گفت: تقاطع میامی، سرخه و امیریه از جمله نقاط پرحادثه‌ای بودند که پس از بهره‌برداری از امن‌ترین راه‌های دسترسی محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزار‌ت راه وشهرسازی، محمدرضا عرب‌احمدی در حاشیه کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا٬ آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP» درباره جزییات بیشتر این خبر به خبرنگار ما گفت:این سه پروژه که در مسیر تهران -مشهد قرار دارند و از پر حادثه‌ترین نقاط استان بودند جمعا با اعتبار ۱۵میلیارد تومان در سال جاری بهره‌برداری رسیدند.

عرب احمدی در ادامه روکش آسفالت چنداب -گرمسار به طول ۴۵کیلومتر را از دیگر پروژه‌های راه‌سازی سال جاری سمنان دانست و گفت: ۱۶کیلومتر از این پروژه تبدیل به جاده‌ای ۳بانده شده که حدود ۲۵میلیارد تومان هزینه داشته است.

معاون راه‌سازی سمنان مشکلات مالی و طلب پیمانکاران را از بزرگترین چالش‌های اجرای پروژه‌های راه‌سازی در سمنان برشمرد و افزود: قطعه شاهرود -آزادشهر به طول ۱۸کیلومتر و جاده میاندشت به طول ۵کیلومتر از دیگر پروژه‌های امسال راه‌سازی سمنان است که آماده بهره‌برداری است.

عرب‌احمدی تصریح کرد: احداث تقاطع موژن و ساماندهی تقاطع گلوگاه که حدود ۷میلیارد تومان هزینه می‌برد از جمله کارهای در دست اقدام این اداره‌کل است که امید است در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته عرب احمدی، احداث و بهسازی بیش از ۷۰کیلومتر راه روستایی سمنان از دیگر پروژه‌های اداره کل راه وشهرسازی سمنان بود که در سال جاری به سرانجام رسید.

کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا ،آنالیز تاخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP » هفته گذشته با حضور سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ، مدیران ساخت و توسعه راه‌ها٬ مسئولان نظارت راه روستایی، مسئولان کنترل پروژه ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، کارشناسان حوزه پیمان رسیدگی و مدیریت پروژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی «شناخت سیستم تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه بررسی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه از منظر و برنامه‌ریزی و کنترل پروژه» و «آشنایی با نمونه‌های عملی و کاربردی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه» بود./