شناسهٔ خبر: 19229 - سرویس مسکن و شهرسازی

فرماندار همدان خبر داد:

افتتاح بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در همدان

مسکن مهر فرماندار شهرستان همدان گفت: ۱۰ هزار و ۶۴۶ واحد مسکن مهر در شهرستان همدان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر، علی تعالی ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان همدان با بیان اینکه تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در شهرستان همدان وجود دارد، اظهار داشت: تا دی ماه سال ۱۳۹۲ تعداد ۷ هزار واحد افتتاح شده بود و از سال ۹۲ به بعد نیز ۱۰ هزار واحد افتتاح شد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۶۴۶ واحد مسکن مهر در شهرستان همدان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۲ هزار و ۷۲۲ واحد باقی مانده است.

تعالی با بیان اینکه در شهر مریانج ۱۷۴ واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجراست، گفت: انشعابات این واحدها در حال اجرا بوده که تا پایان سال و یا ابتدای سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد ۱۷۸ واحد مسکن مهر شهر جورقان نیز گفت: این واحد ها تمام شده و تنها متقاضیان به قیمت لوله‌کشی گاز اعتراض دارند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در منطقه امام‌گل نیز ۵۷۷ واحد مسکن مهر آماده تحویل است و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان داشت: در حصار حاج شمس‌علی و شهرک شهید بهشتی نیز ۸۴ واحد مسکن مهر داریم که خدمات آن انجام شده و مشکل آورده متقاضیان و افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.

تعالی در خصوص مشکل مسکن مهر ۹۶ واحدی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: انشعابات این واحدها باقی مانده که بعد از تعطیلات سال نو انجام خواهد پذیرفت.

وی از همکاری شرکت‌های آب و برق و گاز در راستای تکمیل مسکن مهر در شهرستان همدان قدردانی کرد و گفت: مسائل و مشکلات روبنایی مساکن مهر از اهمیت برخوردار بوده که در جلسات بعدی باید به نتیجه برسد.

فرماندار شهرستان بهار نیز در این جلسه با بیان اینکه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش دیون نیاز مساکن مهر در این شهرستان است، اظهار داشت: مشکل اصلی مسکن مهر در این شهرستان در مورد مسکن مهر «خودمالکان» شهر بهار بوده که حدود یک سال و نیم است قفل شده و کار اجرایی بر روی آن انجام نمی‌شود.

محسن مرادی‌پناه در این مورد گفت: ۸۰ نفر برای این پروژه پول پرداخت کردند اما بلاتکلیف مانده است و تقاضا داریم که جلساتی برای بررسی این واحدها تشکیل و مشکل حل و فصل شود.