شناسهٔ خبر: 19297 - سرویس استان‌ها

امکان بازدید گردشگران نوروزی از تاسیسات بندری گیلان

بندر انزلی امکان بازدید نوروزی از بنادر گیلان در ایام نوروز از ساعت 9 تا 17 برای بازدید مسافران نوروزی فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سید علی نعیمی مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: گردشگران علاقه‌مند در نوروز می‌توانند از تاسیسات بندری در بنادر انزلی و آستارا در طول نوروز بازدید کنند و با عملکرد این بنادر از نزدیک آشنا شوند. 

وی تصریح کرد: در این بازدیدهای نوروزی، نمایندگان بندری در بنادر انزلی و آستارا، اطلاعات بندری و دریایی را به بازدیدکنندگان ارائه خواهند کرد.

به گفته وی، نمایندگان اداره بنادر دریانوردی استان گیلان، با هدف ارتقای فرهنگ دریا و ایمنی مسافرت‌های دریایی در مبادی ورودی استان گیلان و نیز شهرستان‌های لنگرود، کیاشهر، انزلی و آستارا در مکان‌های مناسب مستقر می‌شوند و اطلاعات دریایی و بندری را با تهیه برگه‌های اطلاع رسانی مناسب به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند. 

این مقام مسئول در استان گیلان افزود: نوروز هر سال، با توجه به علاقه‌مندی مردم به مشاهده تخلیه و بارگیری کالا از کشتی و روند توسعه بنادر، استقبال چشمگیری از سوی بازدید کنندگان از این منطقه به عمل می‌آید. 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: پیش بینی می‌شود نوروز 95 شاهد استقبال گردشگران نوروزی در بازدید بنادر گیلان همچون سال‌های گذشته باشیم. 

وی تاکید کرد با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و ایمن تر شدن جاده های منتهی به گیلان، انتظار می‌رود نوروز امسال شاهد افزایش بیش از پیش گردشگران نوروزی در استان گیلان در مقایسه با سال‌های گذشته باشیم. 

به گفته وی، تدارکات لازم برای استقبال از گردشگران نوروزی در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گیلان در قالب کمیته‌های مختلف در حال انجام است.

مسئول ستاد سفرهای ساحلی استان گیلان، خاطرنشان کرد: نظارت بر سفرهای ساحلی و انجام گشت‌های دریایی و ساحلی نیز با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین نظارت دقیق بر رعایت موارد ایمنی از سوی قایق‌داران به ویژه در زمینه پوشیدن جلیقه نجات مسافران و رعایت سرعت قایق، انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در بندر انزلی با حضور هلال احمر، شیلات، استانداری، فرمانداری، شرکت‌های تعاونی قایق‌رانی و گروه‌های امداد و نجات، چندین بار تشکیل شده است.