شناسهٔ خبر: 19308 - سرویس استان‌ها

خانه تکانی راه‌های استان قزوین در آستانه نوروز

تابلو اقدامات راهداران برای افزایش ایمنی، پاکسازی و آماده کردن راه‌های استان قزوین برای مهمانان نوروزی همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، آزادراه‌های قزوین – رشت، قزوین – کرج، جاده‌های قدیم قزوین – رشت و قزوین – آبیک و همچنین سایر محورهای استان این روزها شاهد بازدیدهای مکرر راهداران و خانه تکانی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

در همین راستا رییس اداره راه و شهرسازی کوهین از اجرای درزگیری با ماستیک مخصوص ضربه‌گیر در پل خلخال دشت خبر داد.

ابراهیم آزاد در این باره افزود: جهت تثبیت در حین حرکت خودروها این ضربه‌گیر در پل خلخال دشت واقع در آزادراه قزوین - رشت به اجرا در آمده است.

وی همچنین گفت: با توجه به قرار داشتن در آستانه سال نو و تردد مسافرین گرامی، دیواره‌های تونل شیرین سو در آزادراه قزوین - رشت مجددا رنگ آمیزی و زیباسازی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی طارم سفلیهم از ترانشه‌برداری و تعریض محور ارتباطی یوزباشچای به طول یک کیلومتر خبر داد.

هاشم ابراهیم آبادی با اعلام این خبر گفت: راهداران حوزه طارم همچنین با پخش آسفالت روی سطح جاده قدیم قزوین - رشت عملیات رگلاژ روسازی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در روزهای گذشته افزود: گاردریل و تابلوهای مسیر آزادراه و جاده قدیم قزوین - رشت در حوزه طارم سفلی در سرتاسر محور شستشو و تمیزکاری شده‌اند.

ابوالفضل لطفی وناشی رییس اداره راه و شهرسازی الموت نیز در خصوص برخی اقدامات انجام شده در روزهای گذشته گفت: آزادسازی و پاکسازی حریم راه در محور معلم کلایه به گرمارود، تیغ‌زنی و هموارسازی برخی مسیرهای روستایی از جمله کارهایی بوده که برای استقبال از نوروز در حوزه الموت اجرا شده است.

یداله رمضانی رییس اداره راه و شهرسازی آبیک با اشاره به اهمیت ویژه و قابل توجه آزادراه قزوین – کرج و تردد بالای خودروها در این محور در تعطیلات نوروز عنوان کرد: علاوه بر اصلاحات و اقدامات انجام شده در جهت افزایش ایمنی این مسیر، کلیه تابلوها در سرتاسر محور شستشو شده و حریم کناره‌های نیوجرسی میان جاده‌ای هم توسط همکاران راهدار پاکسازی شده است.

هوشنگ بخشعلی پور رییس اداره راه و شهرسازی البرز نیز در این خصوص گفت: عملیات تابلوگذاری و آشکارسازی جاده قدیم قزوین – آبیک در سه راهی مگسال با هدف ارتقای سطح ایمنی این محور طی روزهای گذشته اجرا شده است.

به گفته بخشعلی پور رنگ آمیزی سرعت گیرها در محورهای خاکعلی، حسن آباد، نصرت آباد، چهارراه کمال آباد و سایر نقاط از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی البرز بوده است.

استان قزوین با دارا بودن بیش از ۶۶۰۰ کیلومتر راه، همواره در بین پنج استان پرتردد کشور قرار دارد که در تعطیلات نوروز شاهد اوج گرفتن عبور مسافرین و خودروها از محورهای مواصلاتی استان هستیم.