شناسهٔ خبر: 19341 - سرویس استان‌ها

مدیر راهداری استان قزوین تشريح كرد:

اعلام محدودیت‌های تردد نوروزی در راه‌های استان قزوین

جواد حق لطفی با توجه به فرا رسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه کشور، محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی استان قزوین از مورخ ۲۶ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی با اعلام این خبر گفت: در راستای رفاه هر چه بیشتر هموطنان گرامی، طبق مصوبات این جلسه، تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب آزادراه قزوین – کرج از ساعت ۱۲/۰۰ الی ۲۴/۰۰ مورخه ۹۴/۱۲/۲۷ و از ساعت  ۰۶/۰۰ صبح  الی ۲۴/۰۰ مورخه ۲۸ و ۲۹ اسفند و ۱۴ فروردین از مسیر غرب به شرق ممنوع است.

وی همچنین در خصوص محدویت تردد در محور قدیم قزوین – رشت افزود: تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲/۰۰ مورخه ۲۷ اسفند الی ساعت ۰۱/۰۰ بامداد مورخه ۹۵/۱/۱ و از ساعت ۱۲/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۴ الی ساعت ۰۱/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۷ و از ساعت ۱۲/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۱۱ الی ساعت ۰۱/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۱۵ از قزوین به رشت و بالعکس ممنوع است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تردد ایمن در طول راه‌های مواصلاتی عنوان کرد: جابجایی محموله‌های ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ نموده‌اند در تمامی راه‌های اصلی برون شهری از ساعت ۱۴/۰۰ مورخه ۹۴/۱۲/۲۶ تا ساعت ۲۴/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۷ و همچنین از ساعت ۰۷/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۱۱ تا ساعت ۲۴/۰۰ مورخه ۹۵/۱/۱۴ ممنوع است.

حق لطفی همچنین یادآور شد: برای روزهای  ۸ تا ۱۰ فروردین صرفا برای محموله‌های ترافیکی اضطراری دارای ضرورت ملی بر اساس تشخیص مراجع صادر کننده مجوز عبور محموله صادر می‌شود.

وی افزود: خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی در ایام محدوده زمانی نوروز صرفا در ساعات روز مجاز به تردد می‌باشند.

جواد حق لطفی در این راستا بیان کرد: هر ساله به منظور افزایش ایمنی تردد در سطح راه‌های کشور و همچنین جلوگیری از بروز گره ترافیکی در جریان سفرهای نوروزی، کمیته‌ای با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهی پلیس راه کشور برگزار می‌گردد.

وی در پایان یادآور شد: در این نشست محدودیت‌های ویژه‌ای در طول راه‌ها اعمال می‌شود که امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به هموطنان و کاربران جاده‌ای انجام و جهت اقدام به استان‌ها ابلاغ می‌شود.