شناسهٔ خبر: 19343 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی کرمانشاه تشريح كرد؛

جزئيات گزارش پیشرفت پروژه ملی انسداد مرزها در کرمانشاه

مرز خسروی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه، در گزارشی روند انسداد مرزها در بخش غرب و جنوب غرب استان را رو به اتمام اعلام کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری با اشاره،به دستور  وزارت کشور مبنی بر اجرای عملیات‌های انسداد کل مرزها گفت: این امر در سه بخش جاده‌کشی، ساختن برجک‌های نگهبانی و کنترل الکترونیکی مرز عملیاتی شده است که البته نقش کرمانشاه با داشتن ۴۱۰ کیلومتر راه مرزی در این پروژه ملی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جهت اجرای این طرح و تکمیل زیر ساخت‌های مرز نشینان و به تبع آن تثبیت امنیت پایدار کشور،کل عملیات را از پاوه در اورامانات شروع کرده و تا انتهای حوزه استحفاظی کرمانشاه به سمت مهران در ایلام به طول ۴۱۰ کیلومتر در دست اقدام دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: این پروژه در محدوده شمال و شمال غرب استان مسير نوسود-دواب و مرخيل-شيخ صله مجموعا به طول ۱۱۶ كيلومتر است كه عمليات اجرايي بيش از ۲۵ كيلومتر آن در دست انجام است  و مابقي مسير در حد راه شوسه بوده كه برای ارتقا  و آسفالت مسير به بيش از ۹۵۰میليارد ريال اعتبار نياز است  كه در صورت تامين و تخصيص در يك پروسه سه ساله پروژه انسداد مرزها در استان كرمانشاه در بخش راه‌ها با طول بيش از۴۵۰ كيلومتر به پايان خواهد رسيد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت : احدات آبنماي ۲۰۰ متري بر روی رودخانه تنگاب‌نو و نيز زير‌سازي۱۳ کیلو‌متر مسير در قطعه نفت شهر-خسروي انجام شده‌است.ضمنا به منظور تكميل كامل اين قطعه مطالعات لازم جهت اجراي مسير باقيمانده به طول ۱۱ کیلومتر صورت گرفته كه در صورت تامين اعتبار از سوي استانداري محترم و وزارت كشور ،عمليات اجرايي آن انجام خواهد‌گرفت.

بهادری تصریح کرد: مطالعات مسير باقيمانده به طول۱۷۰۰متر و آبنماي۲۵۰ متري در حوزه استان ايلام و با پيگيري‌هاي به عمل آمده با استانداري كرمانشاه به عنوان كارفرما و متولی انسداد مرزها ،موافقت با ساخت و تخصیص اعتبار اين قطعه توسط اداره كل راه وشهرسازي استان كرمانشاه انجام شد که نهايتا به اتصال كامل اين محور به محور هلاله جنوبي-صالح آباد-مهران پایان می یابد.

انجام كامل عمليات اجرايي سومار-تلخاب-هلاله شمالي(انتهاي حوزه استحفاظي با ايلام) تا سالروز فتح خرمشهر(خرداد ماه ۹۵) به پایان خواهد رسید./