شناسهٔ خبر: 19436 - سرویس استان‌ها

شروع طرح ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی به یاری راهداران همدانی

راه هر سال بهار كه از راه مي‌رسد، محورهاي ارتباطي استان نيز رنگ و روي بهاري مي‌گيرند و با خانه تكاني خود به استقبال نوروز و مهمانان نوروزي مي‌روند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان همدان، در نوروز امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته راه‌هاي مواصلاتي همدان آغوش خود را براي مسافران نوروزي باز كرده‌اند تا بار ديگر خاطره خوشي را در ذهن آنان بر جاي گذارند.

راهداران،، كاركنان و عوامل اجرايي راه و شهرسازي همدان همگي با اقدامات راهداري مشغول خانه تكاني راه‌ها براي پذيرايي از مسافران هستند.
مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان همدان در خصوص طرح راهداری نوروزی در استان گفت: از ابتدای اسفند تا کنون، در رابطه با علائم ایمنی در جاده ها ۶۳۷ عدد تعویض ، یک هزار و ۴۸۴ عدد جمع آوری، یک هزار و ۴۹۹ عدد نصب و ۴۷ هزار و ۴۳۷ عددد نیز شستشوی تابلو انجام شده و این روند ادامه دارد.

ناصر محبی ادامه داد:  همچنین هشت هزار و ۹۳۲ متر مربع لکه‌گیری با آسفالت سرد، سه هزار و ۴۴۰ متر مربع لکه‌گیری با آسفالت گرم و ۷۵ هزار و ۵۰۰ متر طول نیز درزگیری از اقداماتي است كه عوامل اجرايي راهداري همدان مشغول به انجام آن هستند.

وی افزود: در زمینه پاکسازی،  انجام یک هزار و ۶۴ کیلومتر پاکسازی جاده، و یک هزار و ۶۸۸ کیلومتر پاکسازی حریم راه از جمله تكاليف اين حوزه است كه هر سال با فرارسيدن فصل بهار انجام مي‌شود.

وی یادآورشد: از ابتدای اسفند تا کنون، تعمیر گاردریل به میزان ۷۷۴ متر طول، شستشوی گاردریل به میزان ۱۰۱ هزار و ۳۲۵ متر طول، شانه‌سازی راه‌ها به میزان ۶۲۲ کیلومتر و آزادسازی حریم به میزان یک هزار و ۴۸۸ کیلومتر انجام شده است.

محبی درمورد تعمیرات نیز گفت:  تا کنون ۴۹ عدد تعمیر چراغ چشمک زن، ۱۱ کیلومتر تعمیرات روشنایی، هفت عدد تعمیر تابلو پیام متغییر، ۵۳ عدد تعمیر ماشین های راهداری انجام شده و در ایام نوروز نیز ۴۰ اکیپ تعمیرات برای خدمات دهی به مسافرین نوروزی در جاده ها مستقر می شوند.