شناسهٔ خبر: 19481 - سرویس ریلی

مدیركل راه آهن قم خبر داد:

خط دوم ایستگاه قم و گارمانوری بهره‌برداری شد/ ارتقای سه‌برابری ظرفیت سالن مسافری ایستگاه محمدیه قم برای رفاه مسافران

بازسازی مدیركل راه آهن قم از بهره برداری آزمایشی خط دوم ۷.۵ كیلومتری ایستگاه های قم-گار مانوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ فرشاد زادخور مدیركل راه آهن قم با اعلام اینكه تا قبل از پایان سال جاری خط دوم بین ایستگاه های قم و گار مانوری بهره برداری آزمایشی خواهد شد، گفت: طول این خط ۷.۵ كیلومتر است كه به منظور كاهش بار ترافیكی در شبكه ریلی قم احداث شده است كه با بهره برداری از آن شاهد كاهش ترافیك در محورهای ریلی این استان خواهیم بود.

وی افزود: در ادامه این بهره برداری سالن مسافری ایستگاه محمدیه هم به منظور رفاه مسافران ریلی به سه برابر افزایش یافته به طوریكه برای این ایستگاه رمپ و زیر گذر مسافری نیز ایجاد شده است.

مدیركل راه آهن قم با اشاره به اینكه راه آهن قم از ماه های گذشته ستاد برنامه كشیك را تنظیم و به تمامی واحدها برای ایام پیك نوروزی ابلاغ كرده است، گفت: حدود ۴۲ نفر از پرسنل ارشد در كشیك نوروزی حضور دارند و همچنین حدود ۳۸۰ نفر دیگر نیز از جمله نیروهای پیمانكاری درگیر ترافیك نوروزی هستند كه این اقدامات از۶ ماهه دوم سال جاری جهت آماده سازی فضای مسافری در حال اجرا است.

زادخور همچنین تصریح كرد: مجموعه اعتبارات پروژه های فوق بالغ بر ۱۸میلیارد تومان بوده است.

وی یادآور شد؛ راه آهن قم طی هماهنگی با اورژانس استان، در ایستگاه‌های قم و محمدیه از ظرفیت های اورژانس استان برای خدمات رسانی استفاده خواهد شد.