شناسهٔ خبر: 19482 - سرویس استان‌ها

در آستانه آغاز سفرهای نوروزی،

انجام عملیات راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی استان اردبیل

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گرمی استان اردبیل از انجام عملیات راهداری نوروزی در جاده‌های ارتباطی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی شهرستان گرمی، صدیف فرمان در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش سفرهای جاده‌ای برنامه ویژه راهداری با هدف افزایش ایمنی تردد و كاهش تصادفات احتمالی توسط این اداره تدوین و در حال اجراست.

وی افزود: برنامه‌های راهداری نوروزی این اداره با هدف ایمن‌سازی تردد در جاده‌ها با جدیت تمام ادامه داشته و عملیات ساماندهی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در راه‌های مواصلاتی شهرستان گرمی  اعم از نصب و رنگ‌آمیزی و تعویض تابلوهای فرسوده و شستشوی علائم و غیره شروع شده است.

فرمان ادامه داد: شهرستان گرمی دارای ۷۳۷ كیلومتر راه روستایی است كه ارتباط بیش از ۳۳۰ روستا و قشلاق را با مركز شهرستان و بخش‌های تابعه برقرار می‌سازند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گرمی همچنین به وجود ۶۰ كیلومتر راه فرعی درجه یك و ۱۱۸ كیلومتر راه اصلی درجه یك در حوزه استحفاظی این شهرستان اشاره كرد و گفت: با آغاز سفرهای نوروزی و افزایش تردد، لزوم اجرای عملیات ویژه راهداری جهت تامین هرچه بیشتر ایمنی وسائط نقلیه در این محورها احساس می‌شد.

وی افزود: بر این اساس راهداران راه و شهرسازی شهرستان گرمی اقدام به پخش آسفالت گرم به صورت رگلاژی، لکه‌گیری و ترمیم چاله‌ها در راه‌های مواصلاتی این شهرستان نمودند كه با حضور فعال این نیروها در جاده‌ها این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.