شناسهٔ خبر: 19510 - سرویس هوایی

مذاكره نمايندگان صنعت فرودگاهی ايران با شركت فرانسوی در تهران

شرکت فرودگاه‌های کشور نمايندگان شركت فرودگاه‌هاي كشورمان با شركت فرانسوي "وينسي" درباره سرمايه‌گذاري اين شركت در عرصه صنعت فرودگاهي ايران ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فروگا‌های كشور؛ پیرو توافقنامه میان شرکت فرودگاه‌های کشور با شرکت هلدینگ "وینسی" فرانسه که در سفر اخیر رئیس جمهوری به فرانسه امضا شد، جلسه‌ای میان گروه ایرانی به ریاست غلامحسین باقریان (عضو هیأت مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شركت فرودگاه‌های كشور) و مدیر اجرایی شرکت فرودگاهی وینسی و گروه همراه وی، در شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.

  در این جلسه کلیات و مسایل لازم درباره منابع درآمدی، پیش‌بینی ترافیک فرودگاه مشهد و نحوه چگونگی بهره‌برداری از ترمینال‌ها و مباحث مختلف مرتبط با طرح کسب و کار بررسی شد و طرفین طی سه ساعت مذاکره، درباره خطوط کلی و نقشه راه به منظور كسب نتیجه مطلوب پیرامون پروژه سرمایه‌گذاری این شركت فرانسوی به توافقاتی دست یافتند.

شركت وینسی در بسیاری از كشورهای جهان سابقه سرمایه‌گذاری در عرصه فرودگاهی را دارد و شركت فرودگاه‌های كشور نیز در پی آن است تا در صورت احراز تمامی خواسته‌هایش، با این شركت سرمایه‌گذار فرانسوی به توافق نهایی برسد.

اگرچه قرار است وینسی در دو فرودگاه مشهد و اصفهان سرمایه‌گذاری كند، اما اكنون تمركز روی سپردن كار به این شركت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شهر مشهد است.

تاكنون سه تیم "اقتصادی و پیش‌بینی ترافیك"، "معماری فرودگاهی" و "حقوقی" از سوی طرفین تشكیل شده‌اند تا تمامی جوانب این تعامل را به خوبی بررسی كنند.