شناسهٔ خبر: 19551 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب/ بارندگی در ۴ استانِ ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان/ کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی و ۳ تا ۴ درجه‌ای در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب از شدت بارندگی‌های در ۴ استانِ لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز سامانه بارشی فعالی از سمت غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که برای بعداز ظهر امروز برای استان‌های نوار غربی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ را داریم. همچنین روز سه‌شنبه با تقویت این سامانه علاوه بر نیمه غربی کشور، دامنه های البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارندگی را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه با تقویت جریانات‌شمالی، بارش‌ها روی نوار شمالی ادامه دارد. شدت بارش‌ها نیز در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، ایلام و کرمانشاه بیشتر است.

گودرزی ادامه داد: از روز چهارشنبه با ریزش هوای سرد، کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در نیمه‌شمالی کشور داریم. همچنین برای ارتفاعات شمال‌غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی می‌تواند برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش به صورت برف نیز باشد.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری است که برای ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را داریم. برای روز چهارشنبه نیز در پایتخت، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را داریم. ۱۹ درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز تهران است که طی روزهای آینده کاهش ۳ تا ۴ درجه ای دما را خواهیم داشت. /