به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( همدان)، محمد حسین مرادی بیان کرد: کلیه استعلامات مالکیت دستگاه های مختلف و صدور سند در راستای قانون هیئت تعیین تکلیف از سامانه مذکور انجام می پذیرد.
مرادی یادآور شد: این سامانه به منظور ایجاد رضایتمندی بیشتر مراجعین و کاهش مراجعات حضوری و همچنین حذف برخی موانع و بروکراسیهای اداری، در خصوص کلیه استعلامات کمیسیون ماده ۱۲ و تعیین نوعیت اراضی این ادارهکل در نظر گرفته شده است .
وی یادآور شد: کلیه موارد ارسالی دستگاههای اجرائی استان همدان (ادارات ثبت، شهرداریها و...)، تحویل متقاضیان شده و در این راستا متقاضیان با ورود به سامانه Https://Iraneland.ir در قسمت «درگاه متقاضیان مردمی» نسبت به ثبت نامههای مربوط به استعلام نوعیت زمین منضم به مدارک مربوطه از جمله: تصویر اسناد مالکیت، نقشه UTM، مدارک شناسایی مالک یا وکیل قانونی و نیز درخصوص استعلامات هیئتهای رسیدگی به اسناد عادی گزارش کارشناس رسمی، نقشه UTM محدوده مورد استعلام و همچنین آخرین وضعیت ثبتی، به سامانه مذکور مراجعه تا نحوه گردشکار پاسخ استعلام را از طریق آن سامانه دریافت کرده و پاسخ پس از بررسی برابر ضوابط مربوطه به اداره استعلام کننده اعلام و ارسال و به این ترتیب امکان تسریع در پاسخگوئی و رضایتمندی حداکثری اربابرجوع و همچنین حفظ سلامت اداری فراهم می شود.