شناسهٔ خبر: 19591 - سرویس استان‌ها

آماده‌باش نیروهای راهداری در ایام نوروز/ خدمت‌رسانی مستمر راهداران کردستان

راهداری مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان ضمن اعلام آماده‌باش نیروهای راهداری در ایام نوروز در راه‌های استان گفت: اکیپ‌های راهداری با حضور در راهدارخانه‌های استان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدراشد گرجی گفت: بیش از ۴۰۰ تن از عوامل راهداری و بالغ بر سیصد دستگاه ماشین آلات در قالب چهل اکیپ و در سی راهدارخانه در طول راه‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی در محورهای استان حضور دارند و به مسافرین خدمت خواهند کرد.

مدرس گرجی افزود: در راستای بهبود شرایط ایمنی و تردد روان، حدود ۲۰۰ کیلومتر خط‌کشی در مقاطعی که خط در طول محورها از بین رفته بود در حال انجام است و تابلو‌ها و گاردیل‌ها و روشنایی تونل‌ها و دیگر چراغ‌های روشنایی در طول جاده‌ها بازسازی شده و همچنین لکه‌گیری آسفالت در طول محورهای شریانی استان انجام گرفته و هفت نقطه پرتصادف در سطح استان نیز در حال ایمن‌سازی است.

وی با اشاره به شعار نوروز امسال «نوروزی شاد با سفر ایمن» از اهتمام مجموعه راهداری برای تحقق آن خبر داد و گفت: ارتقای ایمنی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی هدف اصلی تلاشگران عرصه راهداری در کنار دیگر ارگان‌های ذیربط مانند پلیس راه، عوامل امدادی هلال احمر و فوریت‌های پزشکی است.

مدرس گرجی در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش سفرها به تمام رانندگان توصیه کرد که در طول سفر به تابلوها و علائم ایمنی توجه کرده و با سرعت مطمئنه و ایمن رانندگی کرد و به توصیه‌های عوامل راهداری و پلیس راه توجه نمایند.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با شماره تماس‌های ۳۳۱۶۵۰۸۶ و ۳۳۱۵۸۷۹۴ و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به همه مسافران و کاربران راه است.