شناسهٔ خبر: 19598 - سرویس استان‌ها

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

خانه‌دار شدن ۴ هزار و ۵۹۹ متقاضی هرمزگانی در آستانه سال نو

افتتاحیه در آستانه سال نو شمسی چهار هزار و ۵۹۹ متقاضی هرمزگانی صاحب خانه مهر شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، مراسم واگذاری این تعداد واحد مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، استاندار هرمزگان و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، واگذاری مسکن مهر به نیابت از مجموع پروژه‌ها در محل تعاونی مسکن مهر نصرت بندر صورت گرفت.

فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها با بیان اینکه تکمیل این تعداد مسکن بدون حمایت ویژه دولت امکان پذیر نبود، گفت: در بهره‌برداری واحدهای مسکن مهر، وزارتخانه راه و شهرسازی و استانداری هرمزگان پای کار آمدند و تلاش کردند تا در آستانه سال جدید بیش از  چهار هزار و ۵۰۰ هرمزگان صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها در موازی تکمیل واحدها به عنوان یک ضرورت مورد تاکید است، ادامه داد، تاکنون ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به اتمام رسیده است و ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد دیگر نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب خانه کردن مردم مقدس است

در مراسم بهره‌برداری از مسکن مهر هرمزگان احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه صاحب خانه کردن مردم کار مقدسی است، افزود: برای مسوولان هم فرصتی طلایی پیش آمده تا خدمت صادقانه به مردم کنند.

وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر را سال آینده می‌بندیم، تصریح کرد، دولت با همه تنگناها در تلاش است تا این پرونده را هر چه سریع‌تر ببندد.

به گفته مهرآبادی با همکاری دولت و استانداران در استان‌ها توانستیم طی دو سال و نیم اخیر ۷۰۰ هزار واحد را تکمیل و افتتاح کنیم.

وی افزود: دولت یازدهم تلاش کرد تا با افزایش سقف تسهیلات و مدت بازپرداخت شرایط خانه‌دار شدن افراد متقاضی را تسریع ببخشد که از این رو سقف تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: از مجموع دو میلیون و ۲۱۶ هزار واحد که کار ساخت آن از ابتدای طرح مسکن مهر در سراسر کشور آغاز شد تاکنون یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل داده شده و ۳۴۰ هزار واحد نیمه تمام نیز در حال احداث است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تمامی پروژه‌های مسکن مهر در کشور تا پایان سال ۹۵ به اتمام می‌رسد.

مهرآبادی تصریح کرد: طی دو سال و نیم گذشته و در دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۹۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل شده و نزدیک به ۷۰ میلیون مترمربع در این دولت مسکن مهر احداث شده است.

خدمات‌رسانی به شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در اولویت قرار گیرد

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان نیز در این مراسم بر لزوم در اولویت قرار گرفتن خدمات‌رسانی به مردم ساکن در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس تاکید کرد.

جاسم جادری با بیان اینکه در سال ۹۴ با تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش جهادگرانه دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی در کشور انجام شد، عنوان کرد: در سال جاری خوشبختانه برجام به فرجام رسید و سایه شوم جنگ و تحریم و تهدید از ملت ایران برداشته شد و جمهوری اسلامی ایران با کمال اقتدار و در اوج عظمت، اقتدار خود را به اثبات رساند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور حماسی مردم دیگر رویداد بزرگ در سال ۹۴ بود که احزاب و گروه‌های مختلف در این انتخابات به رقابتی سالم با یکدیگر پرداختند و مردم منتخبان خود را برگزیدند.

استاندار هرمزگان افزود: در این انتخابات مردم به گفتمان رای دادند که این امر به معنای نقش بیشتر احزاب و خارج شدن از چند دستگی است.

جادری به امنیت موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در میان تمامی دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که در این منطقه دیده می‌شود اما ایران اسلامی از امنیتی عالی برخوردار است که این امنیت مرهون حضور و حمایت مردم و هوشیاری نیروهای امنیتی و مسلح کشور است.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، گفت: هرمزگان در تعطیلات سال نو میزبان تعداد زیادی از مسافران است و تمهیدات لازم برای حضور گردشگران در این استان در نظر گرفته شده است که راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر لزوم در اولویت قرار گرفتن خدمات‌رسانی به مردم ساکن در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس تاکید کرد.

جادری افزود: شهرداری هم باید توجه ویژه‌ای نسبت به خدمات‌رسانی به این شهرک داشته باشد تا نیازهای مردم رفع شود.