شناسهٔ خبر: 19609 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده افتتاح است

حامد مظاهریان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی تعداد کل واحدهای مسکن مهر به بهره برداری رسیده تا اسفند امسال را در کشور یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۸۶ واحد اعلام کرد و گفت: ۲۱ هزار و ۶۳۸ واحد دیگر نیز آماده افتتاح است.

حامد مظاهریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در یاسوج افزود: ۶۰۱ هزار و ۴۸۵ واحد از این تعداد واحدهای مسکن مهر افتتاح شده در دولت یازدهم و طی ۳۰ ماه گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر افتتاح شده اعم از شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، شهرهای زیر این رقم و شهرهای جدید در کشور تا شهریور سال ۹۲ و قبل از شروع دولت یازدهم نیز یک میلیون و ۱۰هزار و ۲۰۱ واحد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها و برنامه های جدید دولت یازدهم و وزارت راه شهرسازی با وجود محدودیت های شدید اعتباری همچنان تکمیل و ساماندهی طرح مسکن مهر است، گفت: طرح مسکن مهر حتی واحدهای افتتاح شده در کشور دارای چالش ها و مشکلات متعددی در ابعاد مختلف است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به رایزنی ها و تفاهم نامه های همکاری که با استانداران سراسر کشور انجام شده بسیاری از مشکلات و دغدغه های جدی ساکنان و سایت های مسکن مهر که عمده آنها نیز در حوزه زیربنایی و زیرساختی است در حال مرتفع شدن است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های جدی مالکان مسکن مهر مربوط به حوزه های زیربنایی و خدمات عمومی از جمله حمل و نقل، بهداشت، آموزش و فاصله داشتن برخی از این سایت ها از محدوده شهر است.

مظاهریان تاکید کرد: یکی از راهبردها و راهکارهای اساسی برای سامان دادن و بهبود وضعیت مسکن مهر در کشور بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت و سهیم شدن مردم و مالکان نسبت به پرداخت سهم آورده خود است.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در کشور را بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میزان سهم آورده متقاضیان در این طرح و در برخی استان ها کمتر از ۶۰ درصد است.

مظاهریان در سفر امروز خود به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید سرزده از برخی سایت های مسکن مهر یاسوج با سید موسی خادمی استاندار این استان نیز دیدار کرد.

از مجموع بیش از پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد حدود یک هزار و ۷۵۰ واحد آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.

به گفته حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک هزار و ۱۹۰ واحد دیگر نیز تا اردیبهشت سال ۹۵ در شهرهای مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.