شناسهٔ خبر: 19624 - سرویس مسکن و شهرسازی

در آیین روز مهندس در یاسوج مطرح شد:

تنظیم روابط مهندسان ساختمان و کارفرمایان با نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای مهندسان ساختمان/ میزان وصول جرایم ساخت و ساز متناسب با جرم نیست

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای مهندسان ساختمان کشور در هیات دولت یازدهم به تصویب رسید و مقدمات لازم برای اجرای آن نیز فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان عصر دوشنبه ۲۴ اسفند در آیین جشن روز مهندس در یاسوج افزود: این نظام‌نامه در زمینه تنظیم تمامی روابط مهندسان ساختمان کشور از جمله با بکدیگر و با کارفرمایان است.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم اقدام‌ها و حرکت‌هایی مناسب در زمینه بهبود اخلاق حرفه‌ای مهندسان ساختمان کشور انجام شده که تصویب این نظام نامه از جمله آنهاست.

------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده متن کامل نظام‌نامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان» اینجا را بخوانید

------------------------------------------------------------------------

به گزارش ایرنا مظاهریان اظهار کرد: مهندسان کشور در رشته‌های مختلف از جمله ساختمان باید اخلاق حرفه‌ای را به طور دقیق، کامل و مطلوب در تمامی ابعاد رعایت کنند.

وی عنوان کرد: مهندسان ساختمان افسران خط مقدم جبهه سازندگی در کشور هستند و برای اعتلای همه جانبه جامعه نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

مظاهریان ابراز داشت: مهندسان ساختمان به عنوان دیده بان عمل کرده و تخلفات و مشکلات ساخت و ساز را به مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان گزارش دهند و بی توجه نباشند.

وی افزود: مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای بالفعل کردن قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه مهندسان ساختمان این استان بیش از پیش بکوشند.

اختیارات مهندسان ساختمان در کهگیلویه و بویراحمد متناسب با تعهدات آنان نیست

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: مهندسان ساختمان این استان در شکوفایی همه جانبه استان نقش مهمی دارند و باید هم افزایی بین آنان نیز روز به روز افزایش یابد.

پژمان نیک اقبالی افزود: در این صورت می توانند منشا خدمات ارزنده تری برای کهگیلویه و بویراحمد بوده و گام های بلندتری در زمینه توسعه و پیشرفت استان بردارند.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد باید در امر صدور پروانه های ساختمانی دخالت داده شده و نقش مهندسان ساختمان نیز در این زمینه برجسته باشد.

نیک اقبالی اظهار کرد: میزان وصول جرایم در تخلفات ساخت و ساز در کهگیلویه و بویراحمد محدود بوده و گاهی اوقات متناسب با نوع جرم نیست.

وی عنوان کرد: اختیارات مهندسان ساختمان در کهگیلویه و بویراحمد متناسب با تعهدات آنان نیست و از مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انتظار می رود برای رفع این مشکل مهم اقدام کنند.

نیک اقبالی ابراز داشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا مهندسان ساختمان کهگیلویه و بویراحمد هنگام بروز برخی مشکلات احتمالی در ساخت و سازها که به دلیل کوتاهی و یا سهل انگاری آنان نیست بازخواست و توبیخ نشوند.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود چهار هزار مهندس ساختمان است که می توانند زمینه توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کنند.

در این آیین هشت نفر از مهندسان نمونه ساختمان کهگیلویه و بویراحمد و شش نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بسیج مهندسین پیشین استان با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

این آیین به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان بسیج مهندسین کهگیلویه و بویراحمد برگزار و برنامه های متنوع هنری شامل تئاتر، موسیقی محلی، مسابقه و شعبده بازی در آن اجرا شد.

پنجم اسفند هر سال به مناسبت سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس نامگذاری شده است.