شناسهٔ خبر: 19627 - سرویس استان‌ها

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارتخان راه و شهرسازی مطرح کرد:

مردم باید از نتیجه خدمات دولت بهره ببرند

جلسه مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی در نشستی با دستگاه‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی استان همدان به سیاست‌های وزارتخانه در خصوص حقوق شهروندی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علی بخش رستمی با تاکید بر اینکه ماموریت رسالت دولت خدمت به مردم است، بیان کرد: نگاه ویژه مقام عالی وزارت به حقوق شهروندی و رضایتمندی ایشان ، امروز تمام سیاست را برآن نهاده که در کنار ارائه ۵۶۹ خدمت به مردم،نهایت تلاش برای پاسخگویی انجام شود.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارتخانه افزود: در بحث ارزیابی درون تشکیلاتی ، ضمن ادامه روال گذشته ، شناسایی گلوگاه‌های آسیب‌ساز همواره مورد توجه بوده و هست و در چنین شرایطی می‌شود ضمن بالا بردن رضایتمندی درون سازمانی ، با همسو کردن توقعات مردم با توان و امکانات موجود ، عملکرد این ابر وزارتخانه به بهترین نحو در آینه‌ای از واقعیت امر قضاوت شود.

وی یکی از شاخص‌های اهداف ارزیابی را بودجه عملیاتی عنوان کرد و گفت: در توزیع بودجه عملیاتی بر اساس میزان کارکرد و توانمندی ، ظرفیت بودجه و منابع دیده خواهد شد.

رستمی با تاکید بر اینکه تلاش‌های ما باید به سمع و نظر مردم برسد، افزود: ما باید خود را در محک ارزیابی مردم قرار دهیم تا با این کار مردم از زحمات و بضاعت ما مطلع شده و خواسته‌ها و نیازهای خود را با توانمندی‌های ما همسو کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال ما تنها برای نگهداری و حفظ راه‌های کشور به عنوان سرمایه ملی حداقل به  ۱۰ هزار میلیارد تومان سالانه منابع نیاز داریم که این مبلغ یک دهم اعتبارات سازمان راهداری است و اگر این امر را اطلاع رسانی کنیم قطعا مردم همسوتر شده و قدر این سرمایه ملی را دانسته و در نگهداری و حفظ راه‌ها به ما کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم که از سال ۹۲ شروع شده همیاری خیرین راهدار بوده که با همسو کردن توقعات مردم با توان و امکانات موجود می‌توانیم در این امر نیز از خیرین راهدار کمک بگیریم.

رستمی با بیان اینکه ما باید به قوانین و مقررات اشرافیت داشته باشیم ، گفت: دانش فنی جزء واجبات کاری است و ما مکلف هستیم دوره‌های آموزشی برای همکاران تازه کار بگذاریم چرا که برای انعکاس بضاعت و توانمندی خود به ارباب رجوع نیاز به مهارت و صداقت داریم.

وی به بحث سیانت از حقوق بیت المال و پیگیری مفاسد اقتصادی اشاره و عنوان کرد: در این حوزه، ۱۲۷ نقطه و موضوع به عنوان گلوگاه احتمال بروز مفسده شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در واقع هر کجا معامله و مراودات مالی صورت می‌گیرد نقطه آسیب وجود دارد و وظیفه ما این است که با انتخاب معاونان و روسای ادارات و دخالت دادن دستگاه‌های نظارتی از بروز این اتفاقات جلوگیری کنیم.

رستمی در پایان گفت: رضایت استاندار همدان از عملکرد مجموعه وزارتخانه در سطح کشورو به ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان امید بخش و قابل تقدیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: یکی از عملکردهای بسیار مهم این اداره در سال جاری، بهره‌برداری از ۵۹ کیلومتر بزرگراه بوده که بسیار عدد بزرگی است.

محمد رودباری ادامه داد: همچنین در سال جاری، ۱۶۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های شریانی و ۷۰ کیلومتر روکش راه‌های غیرشریانی انجام و ۷۴ کیلومتر نیز راه شنی به آسفالته تبدیل شده است.

وی افزود: برغم عدد بسیار پایین تخصیص اعتباری و تنگناهای مالی، دستگاه‌های زیر بخش مجموعه راه و شهرسازی در استان به گونه‌ای کار کردند که جای تحصین و قدرادنی دارد.

وی یادآورشد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های مرتبط وجود دارد و همه دست به دست هم دادند که آبروی راه و شهرسازی در استان حفظ شود تا الگویی بر اجرای خوب پروژه‌ها باشند.

رودباری در پایان گفت: در دهه فجر امسال اداره راه و شهرسازی پروژه‌های بسیاری را با حضور استاندار همدان به بهره‌برداری رساند و در تمامی پروژه‌ها استاندار از عملکرد این اداره رضایت کامل داشته و راه و شهرسازی استان را از ادارات برتر کشور دانستند.

همچنین در این جلسه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها ، مدیرکل فرودگاه ، مدیرکل هواشناسی و مدیرکل آزمایشگاه و مکانیک خاک استان هر یک به ارائه گزارش عملکرد خود در سال جاری پرداختند.

گفتنی است در پایان این جلسه از آقای عبدالملکی مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان ، آقای حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان و آقای حسینی مدیرکل هواشناسی استان با اهداء لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.