شناسهٔ خبر: 19638 - سرویس استان‌ها

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با فرماندار شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه

جلسه مدیركل راه و شهرسازی استان گلستان به منظور بررسی وضعیت و پروژه‌های فعال در راه‌های كلاله با فرماندار این شهرستان در محل اداره راه و شهرسازی كلاله دیدار و گفت وگو كرد، وی همچنین در دیدار با فرماندار شهرستان مراوه تپه، گفت: با توجه به امكانات موجود بیش از میانگین استانی در این شهرستان پروژه عمرانی به اجرا در آمده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در این دیدار به شرح كاملی از وضعیت راه‌ها و پروژه‌های فعال و كاستی‌های موجود این بخش در شهرستان پرداخت و گفت: ۴۶۰ كیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی كلاله قرار دارد كه ۵۳ كیلومتر از این راه‌ها اصلی و فرعی است و مابقی راه‌های روستایی و كوهستانی هستند.

مبارك قدم، میزان دسترسی جمعیت شهرستان و روستاهای اطراف را از راه آسفالته بالاتر از میانگین استانی بیان كرد و افزود: میزان بهره‌مندی مردم از راه مناسب و آسفالته یكی از فاكتورهای توسعه شهرستان محسوب می‌شود كه در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی، راه و شهرسازی را در زمره دستگاه‌هایی دانست كه در هنگام بحران‌های طبیعی یاری‌رسان فرمانداری‌ها بوده و به دلیل گستردگی خدمات آن در بخش‌های مختلف، تاثیرات همه جانبه در شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان می‌گذارد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: روشنایی و ترمیم رادیه برید(سازه نگهدارنده پل)، تكمیل آسفالت محور گردشگری خالدنبی و روستاهای آنتنی مسیر یكی از نیازهای عمده راه‌های شهرستان است كه می‌طلبد در این حوزه‌ها بیشتر فعالیت شود.

فرماندار شهرستان كلاله نیز در این دیدار گفت: از تلاش گسترده و بهره‌مندی از امكانات این دستگاه اجرایی در مواقع لزوم قدردانی می‌شود اما لازم است به دلیل گستردگی خدمات و بویژه روستایی بودن اغلب راه‌های شهرستان، ناوگان ماشین آلات شهرستان به امكانات روز مجهز شوند.

شهرستان كلاله با ۱۶۰هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و فاصله آن از گرگان مرکز این استان حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

همچنین ابراهیم مبارك قدم در دیدار با فرماندار شهرستان مرزی مراوه تپه، گفت: این مساله در حالی است كه برای اجرای پروژه‌های عمرانی با محدودیت اعتباری روبرو هستیم.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شده است كه در سال ۹۵ نیز اعتبار پروژه‌هایی كه متناسب با وضعیت عمرانی شهرستان باشد از جمله روكش آسفالت محور دادلی غزنین و قازانقایه و زیرسازی محور آق امام-اوچران و سویجق باریانلی (قوشه سو) به اجرا درآید.

مبارك قدم اضافه كرد: به فراخور استعداد هر شهرستان، منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی نیاز است كه باید در كمیته برنامه‌ریزی شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار مراوه تپه نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های راه و شهرسازی در این شهرستان،گفت: این شهرستان قابلیت اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتری را به دلیل مرزی و محروم بودن دارد.

"اسماعیل تاجی" افزود: تلاش برای ادغام اعتبارات و امكانات ملی، استانی و شهرستانی و اولویت‌بندی آنها، برنامه‌های عمرانی شهرستان را بویژه در راه‌های روستایی به سرانجام می‌رساند.

شهردار مراوه تپه نیز از دیگر مسوولان حاضر در این جلسه بود كه ضمن تقدیر از اختصاص قیر جهت آسفالت معابر شهر از سوی اداره كل راه و شهرسازی، به بیان مطالبی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه همكاری، تهیه طرح تفصیلی شهرستان و پرداخت مطالبات شهرداری پرداخت.

بازدید از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان از قبیل ساختمان فرمانداری، پروژه ترمیم رادیه برید (سازه نگهدارنده) پل و اصلاح و زیرسازی راه سایت جدید عرب قره حاجی و راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان، بخش پایانی این دیدار را تشكیل داد.

شهرستان مرزی مراوه تپه با افزون بر۶۰ هزارنفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.