شناسهٔ خبر: 19648 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد:

لزوم اطمینان از صحت معاملات مسکن مهر

پور کریم مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متقاضیان خرید واحدهای مسکونی مسکن مهر جهت جلوگیری از کلاهبرداری، پیش از هر گونه معامله‌ای از صحت آن اطمینان یابند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، پورکریم با اعلام این خبر گفت: خرید و فروش مسکن مهر به شرط گرفتن کارت قسط بندی تسهیلات، هیچگونه محدودیتی ندارد.

وی در این راستا افزود: افراد متقاضی خرید واحدهای مسکن مهر جهت جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری ابتدا نسبت به رویت اصل قرار داد پیش فروش و دفترچه قسط اقدام و در صورت صحت مدارک به معامله در بنگاه‌های معاملات ملکی دارای پروانه معتبر اقدام نمایند.

مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل در این رابطه گفت: در پروژه‌های سه جانبه دارای اصل قرار داد پیش فروش نیز صرفا از پیش خریدارانی که مجری پروژه دارای قرار داد پیش فروش هستند اقدام به معامله نمایند.

پورکریم گفت: لازم است متقاضیان علاوه بر کسب اطمینان از صحت و اصالت مدارک، وضعیت پرداخت اقساط و دیون معوقه واحد مسکونی را جویا شده و پس از بررسی جوانب قضیه اقدام به معامله نمایند.

مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل با اشاره به انجام برخی معاملات بدون انجام بررسی‌های لازم افزود: متاسفانه هر روز شاهد ارجاع پرونده‌های بسیاری از مراجع قضایی در خصوص کلاهبرداری در هنگام خرید و فروش واحدهای مسکن مهر به این اداره کل هستیم که با یک استعلام و پیگیری ساده قابل پیشگیری است.

پورکریم همچنین گفت: در خصوص واحدهای مسکن مهر مربوط به تعاونی‌ها نیز خریداران می‌توانند با مراجعه به تعاونی مربوطه از صحت مدارک مربوط به فروشنده اطلاع حاصل نمایند.

مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل در پایان یادآورد شد: در ساختمان فلسطین اداره کل راه و شهرسازی محلی با عنوان معاملات ثانویه پیش‌بینی شده که خریداران پس از مراجعه به بانک و اخذ نامه، می‌توانند با مراجعه به این واحد جهت ثبت معاملات مربوط به خرید و فروش واحدهای مسکن مهر اقدام نمایند.