شناسهٔ خبر: 19660 - سرویس استان‌ها

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

خارج سازی ۲ شناور مغروقه از آبراه اروند

مغروقه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج‌سازی دو فروند مغروقه دیگر از آبراه بین‌المللی اروند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: خارج‌سازی این مغروقه‌ها به منظور ایمن‌سازی آبراه بین‌المللی اروند، تردد ایمن شناورها و آسان‌سازی تردد کشتی‌های با تناژ بالا صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: یکی از مغروقه‌ها از نوع دوبه با ابعاد ۴۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۳/۳۰ متر ارتفاع و با تناژ تقریبی ۸۰۰ تناز ۱۳ مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج‌سازی شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص خارج‌سازی مغروقه دیگر تصریح کرد: این مغروقه که از نوع یدک‌کش با ابعاد ۲۷/۵ متر طول، ۸ متر عرض و ۳/۳۰ متر ارتفاع از ۹ مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج‌سازی شد.

دریس گفت: خارج سازی این دو فروند مغروقه که در نقاط خطرساز اروند رود قرار داشتند به دست متخصصان و کارشناسان واحد فنی و مهندسی بندرخرمشهر انجام شد.

وی با اشاره به خارج سازی ۱۱ فروند مغروقه طی سال‌جاری از آبراه اروند و رودخانه کارون افزود: امسال سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری بندرخرمشهر اقدام به شناسایی ۳۹ فروند مغروقه دیگر از سمت ساحل ایران کرد که تشریفات شناسایی پیمانکار، بررسی اسناد و برگزاری مناقصه مربوطه نیز صورت گرفت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۰ فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده است افزود: این تعداد شامل ۳۵ فروند مغروقه در اروند رود و ۱۲۵ فروند مغروقه در رودخانه کارون بوده است.

دریس در پایان گفت: خارج‌سازی مغروقه‌ها از رودخانه‌های اروند و کارون با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و متخصصان بندرخرمشهر همچنان ادامه دارد.