شناسهٔ خبر: 197468 - سرویس استان‌ها

ناوگان مسافری یزد در آماده‌باش کامل جهت انتقال زائران

مدیرکل راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از آمادگی کامل مجموعه حمل‌ونقل مسافر استان جهت انتقال پنج هزار زائر به مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری ضمن تسلیت ایام عروج ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب و همچنین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: به رسم هر سال در ایام رحلت امام خمینی جمع کثیری از مردم ولایتمدار استان یزد، در قالب کاروان‌های مختلف راهی مرقد مطهر ایشان می‌شوند تا عهد خود با آرمان‌های امام را محکم‌تر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در همین راستا تمهیدات لازم در قالب تخصیص ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بررسی وضعیت ایمنی ناوگان، خدمات شرکت‌های مسافربری به مسافران، تأمین ایمنی راه‌ها و تسهیل سفرها در شبکه راه‌های استان یزد، صورت گرفته است.

رستگاری با بیان اینکه تعداد ناوگان کافی جهت انتقال پنج هزار زائر با همکاری سایر دستگاه های مربوطه، در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: در حوزه کنترل ناوگان در محورهای مواصلاتی جهت ارتقاء ایمنی و همچنین استقرار گشت‌های راهداری به منظور خدمت به زائران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم با هماهنگی اداره ایمنی و ترافیک انجام شده است.

وی همچنین از تجهیز و آماده‌باش راهدارخانه‌های سطح استان خبر داد و اذعان کرد: در تمام اوقات شبانه‌روز راهدارخانه‌های استان و همچنین همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌ها، آماده ارائه خدمات رفاهی شامل نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی و همچنین اسکان موقت سرنشینان خودروهایی که به دلیل نقص فنی و یا... متوقف شده‌اند هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد به بازدیدهای میدانی و نظارت مستمر از اماکن خدماتی بین‌راهی اشاره و تصریح کرد: کارشناسان کارگروه نظارت استانی (راهداری، میراث فرهنگی، بهداشت شهرستان، ستاد اقامه نماز، انجمن صنفی اماکن خدماتی بین‌راهی) از نخستین روزهای خردادماه، در قالب گروه‌های نظارتی، بر نحوه ارائه خدمات به زائران نظارت و در صورت مشاهده هر نوع اهمال و نقصی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند.

رستگاری در خاتمه یادآور شد: تلفن گویای۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به زائران بوده و زائران می‌توانند ضمن کسب هر گونه آگاهی از وضعیت راه‌ها و ترافیک جاده‌ای، هر گونه انتقاد، اعتراض و یا پیشنهاد خود را از این طریق به مسئولین مربوطه اطلاع دهند.