شناسهٔ خبر: 19758 - سرویس هوایی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد

افزودن ۲ هزار صندلی پرواز به ظرفیت موجود ناوگان هوایی کشور/ مسافران نوروزی مشکلات بخش حمل ونقل و مسکن را از طریق سامانه شهراه اطلاع دهند/ انعقاد قرارداد نهایی خرید هواپیماهای نو تا خرداد ۹۵

عباس آخوندی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد با تاکید بر رشد ۸۰درصدی تعداد پروازها در روزهای نوروز، گفت وضعیت داخلی ترمینال‌های مسافری، بهسازی و نوسازی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز چهارشنبه ۲۶ اسفندماه در بازدید از فرودگاه مهرآباد در آستانه سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز میزان پروازها به شدت افزایش می‌یابد به طوری‌که در فرودگاه مهرآباد نسبت به شرایط عادی سال میزان پروازها ۸۰ درصد رشد دارد؛ از این جهت اداره فرودگاه در ایام عید بسیار سخت است.

وزیر راه و شهرسازی از ساماندهی محوطه‌های ورودی ترمینال‌های مسافربری فرودگاه مهرآباد و تفکیک خطوط عبور و مرور وسایل نقلیه در مقابل ترمینال‌های ۱ و ۲ خبر داد و گفت: همچنین وضعیت داخلی ترمینال‌های مسافری، بهسازی و نوسازی شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سیستم فروش اینترنتی بلیت به طور مستقیم توسط شرکت‌های مسافری در حال انجام است و حدود ۵۰ درصد بلیت‌ها از طریق اینترنت به فروش می‌رسد.

آخوندی از مردم خواست تا مشکلات خود را در حوزه بخش‌های مختلف حمل ونقل و مسکن از طریق سایت «شهراه» به وزارت راه و شهرسازی اطلاع دهند تا مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های حمل ونقل هوایی برای ایام نوروزر و پاسخ به تقاضای موجود استفاده می‌کنیم گفت: در همین راستا حدود ۲ هزار صندلی به مجموعه ظرفیت موجود هواپیماها اضافه شد که در آینده این میزان افزایش می‌یابد. 

وی درباره آخرین وضعیت ورود هواپیماهای نو به کشور گفت: پیش‌قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس در سفر رییس جمهوری به امضا رسید و قرارداد نهایی آن فصل اول ۹۵ منعقد می‌شود.

آخوندی درباره سایر بخش‌های حمل ونقل نیز گفت: در بخش ریلی ۱۸۵۰ صندلی به ظرفیت مسافری اضافه شده است ضمن این‌که در حوزه حمل ونقل دریایی نیز ۱۱۱ شناور با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ صندلی اضافه شد. در بخش حمل ونقل زمینی نیز امکانات بسیار خوبی فراهم شده و عرضه بلیت همچنان وجود دارد.