شناسهٔ خبر: 19798 - سرویس استان‌ها

آغاز رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۵ در کرمان

راهداری نوروزی رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۵ با مشارکت اداره‌کل راه وشهرسازی ،نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اورژانس و حمل و نقل وپایانه‌ها همزمان با رژه نيروها و ماشين‌آلات راهداری و امدادی دستگاه‌های خدمات رسان در مقر فرماندهی نيروی انتظامی استان کرمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی استان كرمان، محمدمهدی بلوردی مديركل راه و شهرسازی استان در حاشیه این رزمایش از آمادگي ۵۹ اكيپ راهداری استان كرمان  در قالب ۲۲۸ نفر نيروي راهداری و پشتيبانی در ايام نوروز خبر داد.

بلوردی در این‌باره اظهار كرد: همزمان با شروع طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاري تا ۱۵ فرودين ماه سال ۹۵ ،اداره‌كل راه و شهرسازی با بيش از ۵۹ اكيپ راهداري در قالب ۲۲۸ نفر نيروي راهداری و پشتيبانی در طول ۶ هزار كيلومتر راه در حوزه شمال آماده ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی هستند.

وي افزود: همچنين در قالب ستاد خدمات سفر نوروزی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره‌كل راه و شهرسازی جنوب، پليس راه شمال و جنوب و حمل و نقل و پایانه‌ها انجام و اقداماتی جهت ارتقاء ایمنی جاده‌ها صورت گرفته است.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمان با اشاره به اينكه در سال گذشته بيش از ۷۵ درصد از تصادفات به دليل واژگوني و بيش از ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت ناشی از سرعت زياد و خواب آلودگی بوده است، گفت: به  همه مسافران نوروزي توصيه می‌شود علاوه بر تجهيزات ايمنی به سرعت مطمئنه و خواب آلودگي در حين رانندگي توجه كنند تا شاهد هيچ حادثه‌ای درجاده‌های استان كرمان نباشيم.

بلوردی در پایان خاطرنشان كرد: با هماهنگی اداره‌كل راه و شهرسازي و پليس راه  استان، نقاط پرحادثه جاده‌های استان شناسایی و اکثر نقاط حادثه‌خیز کم هزینه، اصلاح  و مابقی در حال رفع هستند./