شناسهٔ خبر: 19801 - سرویس استان‌ها

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

آمادگی ۲۸ اکیپ راهداری نوروزی در خراسان شمالی/ بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر باند دوم محور بجنورد-جنگل گلستان در نوروز ۹۵

برف روبی مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی از آمادگی ۲۸ اکیپ راهداری نوروزی در محورهای این استان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا ۱۰ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بجنورد-جنگل گلستان را در نوروز ۹۵ به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي خراسان شمالي، علي اصغر بديعي مقدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری شورای حمل و نقل  ضمن اعلام آمادگی برای اجرای طرح نوروزی در این استان گفت: تمامی تمهیدات و اقدامات لازم از جمله خط کشی محورها، نصب تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی و سایر موارد توسط نیروهای این اداره کل انجام شده است.

وی افزود: در نوروز ۹۵، ۲۸ گروه با ۲۶۷ دستگاه خودرو و با تعداد ۲۹۰ نفر نیرو در اجرای این طرح به مسافران خدمات ارائه خواهند داد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نوروز امسال به احتمال زیاد ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیکی خواهد رفت که این امر موجب روان شدن ترافیک در این حوزه خواهد شد.

بدیعی مقدم افزود: در سال جاری ۱۰ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است.

وی اظهار کرد: در بحث روکش آسفالت نیز در سال جاری ۱۴۰ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت که پیش بینی می‌شود تا پایان سال مالی به ۲۰۰ هزار تن آسفالت برسد که این امر نیز وضعیت روکش آسفالت را در محور های مواصلاتی بهبود خواهد بخشید.

برقراری تردد در تمامی محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

 محمد مشتری  مدير راهداري راه و شهرسازي خراسان شمالي نیز در خبری دیگر اظهار کرد: هم اكنون بارش برف به صورت خفيف است و ارتفاعات استان نيز پوشيده از مه است.

مشتری گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه، راه‌های ارتباطی این استان باز و آمد و شد در این محورها برقرار است و رانندگان باید هنگام تردد احتیاط لازم را داشته باشند.

مشتری تصريح كرد: راهداران و ماموران راهداری در حال حاضر برای انجام عملیات راهداری نوروزی و نگهداری از سطح جاده‌های استان در طول راه‌ها مستقر بوده و آماده ارائه خدمات به رانندگان هستند،لذا از مسافران نوروزي درخواست مي‌شود همكاري لازم با نيروهاي راهداري و پليس راه را داشته باشند.

وی از تمامی رانندگان خواست تا با سرعت مطمئن حرکت و فاصله طولی را رعایت کنند و از سبقت غیرمجاز بپرهیزند و همچنین وسایل گرمایشی  و زنجير چرخ  و چراغ مه‌شكن نیز همراه داشته باشند.

مدير راهداري راه و شهرسازي خراسان شمالي بيان كرد: رانندگان در صورتی كه قصد عزیمت از جاده‌های استان را دارند حتما قبل حركت از طریق مركز مدیریت راه‌های استان به شماره ارتباطی ۰۵۸۳۲۲۶۱۰۰۰ و تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت جوی حاكم بر راه‌های استان به صورت لحظه‌ای و در طول شبانه‌روز مطلع شوند تا با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به حرکت کنند ./