شناسهٔ خبر: 19805 - سرویس استان‌ها

استقرار ۴۴ اکیپ راهداری نوروزی در محورهای گلستان/ لزوم همراه داشتن زنجير چرخ در محورهای كوهستانی

برف روبی مدير راهداری راه و شهرسازی گلستان با اشاره به تداوم بارش نزولات جوی طي روزهای آينده در استان، گفت: رانندگانی كه قصد عبور از محورهای كوهستانی استان را دارند حتما زنجير چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را فرا گيرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان گلستان، عادل مصدقي در گفت و گويي خبري اظهار داشت: به دليل بارش برف از شب گذشته در مناطق كوهستاني خوش ييلاق، چهارباغ و درازنو، هم اكنون سطح جاده‌هاي اين مناطق لغزنده است و تردد در آنها با زنجير چرخ و با احتياط انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه در مناطق پايين دست استان نيز با بارش باران روبرو هستيم، گفت: طبق اعلام هواشناسي تا قبل از تعطيلات نوروزي، وضعيت شرايط جوي استان به همين منوال ادامه خواهد داشت.

مصدقي گفت: با آغاز طرح راهداري نوروزي از ۲۵ اسفند ماه در طول راه‌هاي استان، تعداد ۴۴ اكيپ راهداري با توان ۵۲۰ نيرو و عوامل راهداري و  ۱۶۷ دستگاه ماشين‌آلات سبك، سنگين و نيمه سنگين در طول دو هزار و ۸۰۰ كيلومتر از محورهاي گردشگري و پرتردد استان مستقر شده و در حال خدمات رساني و عمليات راهداري هستند.

به گفته وي، ۲۲ باب راهدارخانه ثابت و سيار استان نيز براي خدمات‌دهي به مسافران نوروزي تجهيز شده است.

وي ادامه داد: همكاري و توجه به توصيه‌هاي راهداران مستقر در طول راه‌ها براي برقراري ايمني و سفر شاد مسافران كه مورد تاكيد وزارت راه و شهرسازي است، لازم خواهد بود.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با تبريك فرارسيدن سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي به رانندگان توصيه كرد كه در حاشيه راه‌هاي استان به ويژه شهر گرگان به طرف مشهد مقدس مناطق مسكوني و روستاهاي متعددي وجود دارد كه ضمن توجه به علائم هشداردهنده و رعايت سرعت قانوني در مناطق مسكوني، رعايت عابرين پياده جزو ضروريات است./