شناسهٔ خبر: 19815 - سرویس جاده‌ای

سردار مهری در نشست هم‌اندیشی وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

یک طرفه شدن محور کرج به چالوس از ساعت ۱۵ امروز/ طرح زمستانی در مناطق برف‌گیر توأم با طرح نوروزی ادامه دارد/ سه تدبیر مهم نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی

تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجار از یک طرفه شدن محور کرج به چالوس از ساعت ۱۵ امروز خبر داد و گفت: طرح زمستانی در مناطق برف‌گیر توأم با طرح نوروزی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار تقی مهری در نشست هم‌اندیشی وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که صبح امروز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه در ستاد فرماندهی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های مجری طرح نوروزی تحت عنوان کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه انجام شد که در این کمیته نهادهایی چون سازمان راهداری٬ شهرداری‌ها٬ امداد خودرو٬ آتش‌نشانی٬ هلال احمر٬ اورژانس٬ بیمه٬ دستگاه قضایی و ... حضور دارند.

فرمانده پلیس راهور ناجا ادامه داد: روز ۲۳ اسفند طرح زمستانی به پایان رسید و از روز ۲۵ اسفندماه آماده‌باش طرح نوروزی نیروهای راهور آغاز شد و اما در نقاط برف‌گیر طرح زمستانی با طرح نوروزی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد در یکی دو روز اخیر در محورهای استان‌های شمالی کشور به دلیل افزایش ترددها و بارش سنگین برف و کولاک تصریح کرد: از امروز کرج به چالوس از ساعت ۱۵ یک طرفه است و پلیس علاوه بر حضور در سطح جاده‌ها حضور خود در کنترل ترافیک شهری را تشدید کرده‌ است.

رئیس پلیس راهور ناجا سه تدبیر مهم نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی را شامل حضور گسترده در سطح جاده‌ها٬ برخودر بدون اغماض با رانندگان تخلفات حادثه ساز و رفتار با ادب و رفعت اسلامی در قبال مسافران برشمرد و اظهار کرد: در طول سفرهای نوروزی بخش خبر و اطلاع‌رسانی راهور در سیما و پخش ۳۰۰ برنامه رادیویی در ۱۲ شبکه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین محور هراز در دو روز اخیر و افزایش ۱۳ درصدی تردد تهران-قم گفت: موضوع مهم امروز و فردا ترافیک سنگین محور بهشت‌زهرا است که همه نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در این محور مشغول خدمت خواهند بود.

سردار مهری فعالیت بدون تعطیلی مراکز شماره‌گذرای و تعویض پلاک خودرو را در روزهای اخیر متذکر شد و ادامه داد: بنا داریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا ۳ سال آینده همه راه‌های شریانی را به دوربین‌ مجهز کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان به کاهش ۱۰ درصدی حوادث رانندگی در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ اشاره و تأکید کرد:  در سال ۹۴ یک میلیون گواهینامه صادر و یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو شماره‌گذاری شد؛ همچنین نوروز ۹۵ نخستین نوروزی است که سفر حج لغو شده و سفر به کشورهای همسایه به استثنای عتبات عالیات کاهش چشمگیری داشته است که سبب افزایش سفرهای داخلی نوروز خواهد شد بنابراین استمرار کاهش حوادث رانندگی در نوروز ۹۵ کار بسیار مشکلی خواهد بود./