شناسهٔ خبر: 19819 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خروج سامانه بارشی از نواحی شرقی کشور تا دو روز آینده/ احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد در تهران برای امروز و فردا

باران کارشناس سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از نواحی شرقی کشور تا دو روز آینده خبر داد و گفت: برای تهران نیز در این دو روز احتمال بارش باران و وزش باد شدید گزارش شده است.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز در شمال غرب، برخی از مناطق غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد خواهیم بود.

گودرزی در ادامه با تأکید بر لغزندگی محورهای این مناطق و لزوم رعایت نکات ایمنی اعلام کرد: امروز علاوه بر نواحی شمالی در برخی از استان‌ها ازجمله هرمزگان و  جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران، وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق نیز خواهیم بود.

وی همچنین از بارش برف و باران در مناطق شرقی کشور اعم از دامنه البرز شرقی و سواحل شرقی دریای خزر در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه در روز شنبه نیز سبب بارش پراکنده در این نواحی شده و به تدریج تا پایان روز از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق جنوب غربی کشور بیان کرد: در سه روز آینده شاهد وزش بادهای شدید گاهی همراه با گرد و خاک در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی خواهیم بود.

به گفته وی امروز نیز در استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی و سمنان در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

گودرزی آسمان امروز تهران را نیمه‌ابری اعلام کرد و افزود: در ساعات بعدازظهر احتمال بارش باران همراه با وزش باد و همچنین بازش برف در ارتفاعات وجود خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه دمای امروز پایتخت را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: برای فردا نیز احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید برای استان تهران وجود خواهد داشت./