شناسهٔ خبر: 19890 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اعلام کرد:

صدور ۱۸ دستورالعمل برای فرودگاه‌ها باهدف آماده سازی سفرهای نوروزی

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با انجام بازرسی های مستمر و صدور ۱۸ دستورالعمل، همه فرودگاه های کشور برای انجام سفرهای نوروزی هموطنان آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رحمت الله مه آبادی گفت: خوشبختانه با تلاش ستاد تسهیلات نوروزی شرکت فرودگاه های کشور تاکنون هیچ مشکلی در ارائه خدمات فرودگاهی و سیستم های ناوبری در آسمان ایران بوجود نیامده است.

وی ادامه داد: شرایط در فرودگاه های کشور نسبت به سال گذشته بسیار تغییر یافته و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، ۲۹ طرح فرودگاهی نیز در برخی از فرودگاه های کشور انجام شده تا هموطنان با ایمنی کامل سفر کنند.

مه آبادی بازرسی ویژه و کنترل لازم در بخش های مختلف عملیات هوانوردی و بازبینی همه تجهیزات بازرسی و امنیتی و هماهنگی لازم برای حضور پرسنل فنی، مدیریتی و خدماتی در فرودگاه های کشور را از جمله اقدامات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در ایام تعطیلات نوروزی در فرودگاه های کشور برشمرد.

وی اظهارداشت: آماده سازی عوامل پروازی شامل چراغ های روشنایی، خط کشی ها، سیستم های اعلام پرواز و زیباسازی پایانه های فرودگاه های کشور از دیگر برنامه های شرکت فردگاه ها برای ایام تعطیلات نوروزی است.

به گزارش ایرنا، متولیان بخش حمل و نقل هوایی پیش بینی می کنند با انجام حدود ۲۰ هزار پرواز داخلی و بین المللی، حدود سه میلیون مسافر در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با استفاده از ناوگان هوایی کشور مسافرت کنند.