شناسهٔ خبر: 19896 - سرویس جاده‌ای

براساس تصاوير دريافتی از دوربين‌های نظارتی اعلام شد:

محدودیت‌های ترافیكی ایام نوروز ۱۳۹۵ در بیش از ۳۰ محور/ جزئیات محورهای یکطرفه و مسدود استان‌های شمالی

محدودیت های ترافیکی بر اساس اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۷۴۳  ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذكر شده،‌ مابقی محورهای مواصلاتی كشور باز و تردد درآنها به‌روال عادی در جریان است. طی شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۷۴۳  ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۹ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۱  الی ۱۲ و كمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ صبح صورت پذیرفته كه هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.                                                                                                                 

محورهای دارای بیشترین  تردد طی ۲۴ ساعت گذشته:

۱

آزادراه کرج - قزوین

البرز

۵۱۷۷

۲

آزادراه تهران - کرج

البرز

۴۳۷۹

۳

آزادراه کرج - تهران

البرز

۳۷۴۶

۴

آزادراه قزوین - کرج

البرز

۳۳۳۰

۵

آزادراه تهران - قم

قم

۳۰۹۵

۶

آزادراه قزوین - زنجان

قزوین

۲۷۱۵

۷

قم - اراک

قم

۲۴۹۱

۸

تهران - پاکدشت

تهران

۲۴۹۰

۹

آزادراه تهران - ساوه

تهران

۲۰۰۵

۱۰

پاکدشت - تهران

تهران

۱۹۲۲

 

ممنوعیت تردد بدلیل مداخلات جوی:

۱- محور پونل - خلخال ، واقع در استان های گیلان و اردبیل ، از ساعت ۱۴ مورخ ۱۴ آذر ۹۴ تا اطلاع بعدی ، بدلیل بارش شدید برف وکولاک ، مسدود می باشد.

۲ محور شمشک دیزین ، واقع در استان های تهران و البرز ، از ساعت ۱۴:۰۰ مورخ ۸  آبان ۹۴ تا اطلاع بعدی ، بدلیل بارش شدید برف و نبود ایمنی كافی ، مسدود می باشد.

۳ محور سروآباد- پاوه ، واقع در استانکردستان، از ساعت ۲۲:۰۰ مورخ ۷  آبان ۹۴ تا اطلاع بعدی ، بدلیل بارش شدید باران ، ریزش کوه و نبود ایمنی کافی ، مسدود میباشد.

۴- محور گنجنامه-تویسرکان ، واقع در استان همدان ، از مورخ ۲۰ آبان ۹۴ تا اطلاع بعدی ، با توجه به شرایط جوی و صعب العبور بودن مسیر مسدود اعلام می گردد.

  ممنوعیت تردد به‌تفكیك یا اولویت وسایل نقلیه:

در محور كرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت(ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان كرمان به‌دلیل مداخله با ترافیك شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور ۲۳ كیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت كرمان ـ دهبكری ـ جیرفت ، معرفی می‌گردد. تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

 

 محدودیت‌های ترافیكی ایام نوروز ۱۳۹۵

از تاریخ ۲۶ اسفند  ۹۴  لغایت ۱۵ فروردین ۹۵

با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۵ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ الی ۱۵/۱/۹۵ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا خواهد شد.

الف -‌كلیات

۱- عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.

۲- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی  یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت در تاریخ ۱۳/۰۱/۹۵ در كلیه محورهای برون شهری كشور ممنوع  می باشد.

۴- تردد كامیون های حامل كود شیمیایی در ایام تعطیلات نوروز به جز تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین ۱ ، ۱۲ و ۱۳/۰۱/۹۵ با رعایت مقررات و ضوابط در جاده های سراسر كشور به جز محورهای هراز و كندوان بلامانع می باشد.

 

ب- عملیات اجرایی

۱- محور كرج – چالوس

۱-۱- تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت كماكان در محور كرج – چالوس و بالعكس ممنوع می باشد.

۱-۲- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۲۷و ۲۸/۱۲/۹۴ الی ۰۶:۰۰ روز بعد از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۰۶:۰۰ روز بعد از میدان امیركبیر كرج به سمت مرزن آباد بصورت یكطرفه می باشد.

۱-۳- تردد انواع وسایل نقلیه در محور كرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای ۴ ، ۶ ، ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ الی ساعت ۰۳:۰۰ بامداد روزهای بعد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۰۳:۰۰ بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت یكطرفه خواهد بود.

۲- محور هراز 

۲-۱- تردد انواع تریلر در محور هراز كماكان ممنوع می باشد.

۲-۲- تردد انواع كامیون و كامیونت از ساعت ۱۲:۰۰ مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد مورخ ۸/۱/۹۵ و از ساعت ۰۸:۰۰ صبح مورخ ۱۱/۱/۹۵ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد مورخ ۱۵/۱/۹۵ از تهران به آمل و بالعكس ممنوع می باشد.

۲-۳- تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۳:۰۰ روزهای ۵، ۶،۱۲، ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ الی ۰۲:۰۰ بامداد روزهای بعدی از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ روزهای فوق الی ۰۲:۰۰ بامداد روزهای بعدی از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء)‌ بصورت یكطرفه خواهد بود.

۳- محور فیروز كوه

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یكشنبه مورخ ۸/۱/۹۵ و از ساعت ۰۸۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۱/۹۵ الی ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز یكشنبه مورخ ۱۵/۱/۹۵ از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع می باشد.

۴- آزاد راه كرج – قزوین

   تردد انواع تریلر و كامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۱۲۰۰ ظهر الی ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۶۰۰ صبح الی ۲۴۰۰ مورخ ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ از مسیر غرب به شرق ممنوع می‌باشد.

۵- محور قدیم قزوین – رشت

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ الی ساعت ۰۱۰۰ بامداد مورخ ۱/۱/۹۵ و از ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۴/۱/۹۵ الی ساعت ۰۱۰۰ مورخ ۷/۱/۹۵ و از ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۱۱/۱/۹۵ الی ساعت ۰۱۰۰ مورخ ۱۵/۱/۹۵ از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع می باشد.

۶- محور قدیم ساوه همدان

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۶۰۰ صبح الی ۲۴۰۰ مورخ۲۷ و ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ از محورهای فوق ممنوع می باشد.

۷- محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم و بالعكس

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۸- محورهای اردبیل – سراب، اردبیل – خلخال و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۹- محورهای مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۶۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۰- محور گلوگاه – گرگان- جنگل گلستان- چمن بید و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۶۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۶ ، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۱- محورهای بانه – سقز- سنندج و مریوان – سنندج و بالعكس

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین روزهای ۱۲، ۱۳و ۱۴/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۲- محورهای یزد – طبس، دیهوك – كرمان و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۱۰۰ روزهای ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین روزهای ۱۲ ، ۱۳ /۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۳- محور شیروان – بجنورد- چمن بید – جنگل گلستان و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۶۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و۶ ، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۴- محورهای اصلی استان بوشهر

   تردد انواع كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۷۰۰ صبح مورخ ۲۸/۱۲/۹۴ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع می باشد.

۱۵- محورهای پل دختر – اسلام آباد و پلدختر – اندیمشك

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ روزهای ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین روزهای ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۶- محورهای یاسوج – اصفهان، یاسوج – بابا میدان ، گچساران – باشت و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ۲۴۰۰ مورخ ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ همچنین روزهای ۵ ، ۶ ، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۷- محورهای سلفچگان – قم، جاده قدیم كاشان – قم، آزادراه كاشان – قم، جاده قدیم تهران – قم و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای  ۶ ، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۸- محورهای بندرعباس – سیرجان ، انار – شهربابك و بالعكس

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۹۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روزهای ۲۷ و ۲۸/۱۲/۹۴ و همچنین روزهای ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۹- محورهای سیرجان – بافت، جیرفت – بندرعباس و بالعكس

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۲۰ – محور گچساران – بهبهان – رامهرمز

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۸ ، ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲ ، ۱۳/۰۱/۹۵ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۲۱- محور ایذه – شهركرد  و بالعكس

۲۱-۱- تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۸ ، ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲ ، ۱۳/۰۱/۹۵ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۲۱-۲- تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور از مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ لغایت ۱۵/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می گردد.

۲۲- محور جیرفت – بم – كرمان و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۷۰۰ الی ۲۴ روزهای ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع می‌باشد.

۲۳- محور زابل – زاهدان و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴ و همچنین ۰۶/۱/۹۵ از محور فوق ممنوع می باشد.

۲۴ - محورهای اصفهان – بروجن – لردگان – ایذه، لردگان – یاسوج و بالعكس

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴ روزهای ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین روزهای ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع می باشد.

۲۵ - محورهای اصلی استان اصفهان

    تردد انواع تریلر و كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۷۰۰ صبح مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ الی ساعت ۲۴ مورخ ۶/۱/۹۵ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ صبح مورخ ۱۲/۱/۹۵ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهای اصلی استان اصفهان ممنوع می باشد.

۲۶- محورهای نائین –خور – طبس، نائین – جندق - دامغان

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۲۳۰۰ الی ساعت ۰۷۰۰ صبح روز بعد در مورخ ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنین ۵ ، ۶ ، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۲۷- محور بجنورد - اسفراین

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲ ، ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع می باشد.

۲۸- محورهای شیراز – نورآباد- گچساران ، شیراز – كازرون – بوشهر و بالعكس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۵ ، ۶ ، ۱۲ ، ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع می باشد.

۲۹- محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی 

    جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۱۴۰۰ مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ تا ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۷/۱/۹۵ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ مورخ ۱۱/۱/۹۵ تا ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ ممنوع می باشد. شایان ذكر است برای روزهای ۸، ۹، ۱۰/۱/۹۵ صرفاً برای محمولات ترافیكی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر می گردد.

۳۰- محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

    ورود كلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت ۰۷۰۰ روز مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ تا ساعت ۲۴۰۰ روز مورخ ۶/۱/۹۵ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ روز ۱۲/۱/۹۵ الی ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ ممنوع می باشد، مضافا به اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال ۱۳۹۵ صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف ۲ بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی می باشد.

۳۱- اعمال محدودیت های پیش بینی نشده