شناسهٔ خبر: 19963 - سرویس استان‌ها

سرعت وزش باد در سیستان وبلوچستان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید

گرد و غبار کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در برخی نقاط این استان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصدق گودرزی امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین شدت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به میرجاوه با ۹۰ کیلومتر بر ساعت، زابل ۷۰ کیلومتر بر ساعت و زاهدان ۶۰ کیلومتر برساعت بوده است.

وی گفت: امروز تا فردا برای نواحی شمالی، نوار غربی و جنوب شرق استان وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان با توجه به وزش باد شمالی برای امروز و فردا کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین با ورود سامانه بارشی در چند روز گذشته رگبار خفیف در نقاط مختلف استان گزارش شده است.

گودرزی ادامه داد: بر اساس اعلام ایستگاه‌های هواشناسی اصلی استان بیشترین بارندگی‌ها مربوط به نصرت‌آباد با ۷،۶ میلی‌متر، زهک ۲،۳ میلی‌متر و چابهار ۱،۲ میلی‌متر بوده است. وی گفت: برای نواحی جنوبی و شمالی استان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و در پاره ای از نقاط رگبار خفیف و پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

به گفته وی دریای عمان تا روز شنبه هفته آینده مواج خواهد بود.

وی افزود: زاهدان با حداقل ۱۲ درجه سانتی‌گراد و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر ۳۲ درجه بالای صفر در شبانه روز گذشته به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان بودند.