شناسهٔ خبر: 19978 - سرویس استان‌ها

توحید اخلاقی مطرح کرد

نگهداری راه‌های آذربایجان شرقی با حضور ۸۰۷ راهدار/ ادامه راهداری نوروزی تا پایان تعطیلات

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۶ راهدارخانه ثابت در جاده های استان خبر داد و گفت: نگهداری راه‌ها امری مستمر است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی در بازدید استاندار و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از روند فعالیت راهدارخانه‌های استان در طول نوروز گفت: نگهداری راه‌ها امری مستمر است و به شکل پیوسته مشغول تعمیر، مرمت و بازسازی این جاده‌ها هستیم؛ از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به درزگیری، شانه‌سازی و نصب تابلو اشاره کرد .

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری راه‌ها بسیار بالا است، گفت: هم اکنون ۸۰۷ نفر در قالب راهداری زمستانی مشغول فعالیت هستند و ۳۰۰ نفر نیز به شکل ذخیره در حالت آماده باش کامل قرار دارند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: همچنین بیش از ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، سبک و نیمه‌سنگین در جاده‌ها به کار گرفته شده و ۴۶راهدارخانه ثابت نیز در جاده‌های استان مستقر شده است.

اخلاقی همچنین از فعالیت ۲۰ اکیپ راهداری سیار در قالب راهداری زمستانی خبر داد و گفت: خوشبختانه برای ایام نوروزی نیز هماهنگی خوبی بین ارگان‌های دخیل در امر راهداری شکل گرفته که این هماهنگی با توجه به وجود ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان امری واجب و ضروری است .

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز  ضمن قدردانی از خدمات راهداران در جاده‌های مواصلاتی استان گفت: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها پای کار هستند و وظایف محوله خود را برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی به نحو احسن انجام می‌دهند؛ که جای قدردانی مضاعف دارد .

استاندار آذربایجان شرقی افزود: امیدواریم در سال جدید شاهد کمترین میزان سوانح و تلفات جاده‌ای در استان و کشور باشیم و این موضوع، بهترین عیدی مردم به مسئولان است .