شناسهٔ خبر: 19979 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش گرد و خاک طی دو روز آینده در نوار غربی کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از شرق مدیترانه/ احتمال کولاک برف، رگبار و رعد و برق در جاده‌های کوهستاتی استان های غربی

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید طی امروز و فردا در استان‌های نوار غربی از ورود سامانه بارشی جدید از شرق مدیترانه به کشور خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت ضمن آنکه امروز به سبب وزش باد شدید در شرق سوریه و عراق احتمال شکل‌گیری توده گرد و خاک و افزایش غلظت آن، طی دو روز آینده در استان‌های نوار غربی کشور، وزش شدید باد و گرد و خاک را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از اواسط وقت فردا، سامانه بارشی دیگری از شرق مدیترانه به کشور حرکت می کند و انتظار داریم که از فردا، شمال‌غرب کشور و دامنه‌های‌غربی البرز و غرب کشور، بارش پراکنده باران و وزش باد را داشته باشد.

گودرزی ادامه داد: شدت بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های غربی زاگرس و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز غربی پیش‌بینی شده است که گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهند بود و احتمال دارد در جاده‌های کوهستانی غرب و شمال‌غرب و ارتفاعات البرز، بارش‌ها به شکل برف و گاهی با وزش شدید باد و کولاک برف همراه باشد.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری است که گاهی وزش باد خواهد داشت. بیشینه دمای امروز تهران به ۲۱ درجه خواهد رسید و کمینه دمای فردا صبح پایتخت ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است. /