شناسهٔ خبر: 19984 - سرویس جاده‌ای

براساس تصاوير دريافتی از دوربين‌های نظارتی اعلام شد:

جزییات محدودیت‌های ترافیكی ایام نوروز ۱۳۹۵/ افزایش ۶.۶ درصدی تردد در محورهای برون شهری

جاده براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، در شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۷۲۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۶.۶درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تصاوير دريافتي از دوربينهاي نظارتي، سامانه‌های ترددشمار وگشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناي محورهاي مسدود و ممنوع ذيلاَذكر شده، ‌ مابقي محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد درآنها به‌روال عادي درجريان است. طي شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده براساس آخرين اطلاعات دريافتي از ۱۷۲۷  ترددشمار فعال درمحورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل ۶.۶درصد افزایش را نشان مي‌دهد. همچنين سهم وسايل نقليه سنگين ۰ درصد، اوج تردد بين ساعات ۱۷  الي ۱۸ وكمترين تردد بين ساعات ۳ الی ۴ صبح صورت پذيرفته كه هموطنان عزيز با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب نمايند.                                                                                                                   

محورهاي داراي بيشترين  تردد طي ۲۴ ساعت گذشته:

۱

آزادراه کرج - قزوين

البرز

۵۳۵۵

۲

آزادراه کرج - تهران

البرز

۵۲۴۳

۳

آزادراه تهران - کرج

البرز

۴۹۰۸

۴

آزادراه قزوين - کرج

البرز

۳۸۲۱

۵

آزادراه تهران-قم

تهران

۲۷۶۴

۶

آزادراه قم-تهران

تهران

۲۶۸۲

۷

 آزادراه قزوین-زنجان

قزوين

۲۳۲۰

۸

تهران - پاکدشت

تهران

۱۹۹۹

۹

پاکدشت - تهران

تهران

۱۹۷۴

۱۰

تهران - شهريار

تهران

۱۸۷۰

 

ممنوعيت تردد بدليل مداخلات جوي:

۱- محور پونل - خلخال، واقع در استان های گیلان و اردبیل، از ساعت ۱۴ مورخ ۱۴ آذر ۹۴ تا اطلاع بعدی، بدليل بارش شدید برف وکولاک، مسدود می باشد.

۲محور شمشک دیزین ،  واقع در استان هاي تهران و البرز ، از ساعت ۱۴:۰۰ مورخ ۸  آبان ۹۴ تا اطلاع بعدی ، بدليل بارش شديد برف و نبود ايمني كافي ،  مسدود می باشد.

۳محور سروآباد- پاوه، واقع در استانکردستان، از ساعت ۲۲:۰۰ مورخ ۷  آبان ۹۴ تا اطلاع بعدی، بدليل بارش شدید باران، ریزش کوه و نبود ایمنی کافی، مسدود میباشد.

۴- محور گنجنامه-تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ ۲۰ آبان ۹۴ تا اطلاع بعدی، با توجه به شرایط جوی و صعب العبور بودن مسیر مسدود اعلام می گردد.

  ممنوعيت تردد به‌تفكيك يا اولويت وسايل نقليه:

۴۸۵۸۱۴E=

۳۵۰۸۵۷N=

شروع كارگاه

۴۹۲۹۰۴E=

۳۵۰۸۰۹N=

پايان كارگاه

در محور كرمان ـ راين ـ حسين آباد ـ جيرفت(ساردوئيه ـ جيرفت)، واقع در استان كرمان به‌دليل مداخله با ترافيك شهري‌ و تردد در جاذبه‌هاي گردشگري و عبور ۲۳ كيلومتري از مسير فرعي، تردد خودروهاي سنگين و حاملين فرآورده‌هاي نفتي ممنوع و مسير جايگزين محور ترانزيت كرمان ـ دهبكري ـ جيرفت، معرفي مي‌گردد. تردد وسايل نقليه سواري در محور فوق بلامانع است.

 

محدودیتهاي ترافيكي ايام نوروز ۱۳۹۵

از تاريخ ۲۶ اسفند  ۹۴  لغايت ۱۵ فروردين ۹۵

با توجه به حجم فزاينده سفر در تعطيلات نوروز ۹۵ و به منظور افزايش ظرفيت تردد در محورهاي مواصلاتي، تسهيل در عبور و مرور و ارتقاي ضريب ايمني از مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ الي ۱۵/۱/۹۵ محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي عبور و مرور به شرح زير اجرا خواهد شد.

الف -‌كليات

۱- عبور و مرور انواع موتور سيكلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمامي آزادراهها و بزرگراهها و محورهايي كه ضرورت ايجاب نمايد ممنوع خواهد بود.

۲- در تمامي محورهاي برون شهري كه در ايام فوق ممنوعيت و محدوديت ترافيكي براي انواع تريلر و كاميون اعمال مي گردد، عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني  يا داراي مجوز از پليس راهور ناجا از اين امر مستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راههايي اعمال مي گردد كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا مي شود و يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت در تاريخ ۱۳/۰۱/۹۵ در كليه محورهاي برون شهري كشور ممنوع  مي باشد.

۴- تردد كاميون هاي حامل كود شيميايي در ايام تعطيلات نوروز به جز تاريخ هاي ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين ۱، ۱۲ و ۱۳/۰۱/۹۵ با رعايت مقررات و ضوابط در جاده هاي سراسر كشور به جز محورهاي هراز و كندوان بلامانع مي باشد.

ب- عمليات اجرايي

۱- محور كرج – چالوس

۱-۱- تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت كماكان در محور كرج – چالوس و بالعكس ممنوع مي باشد.

۱-۲- تردد انواع وسايل نقليه از ساعت ۱۵:۰۰ روزهاي پنج شنبه و جمعه مورخ ۲۷ و ۲۸/۱۲/۹۴ الي ۰۶:۰۰ روز بعد از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع بوده و با اعلام مامورين پليس راه، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت ۱۸:۰۰ الي ۰۶:۰۰ روز بعد از ميدان اميركبير كرج به سمت مرزن آباد بصورت يكطرفه مي باشد.

۱-۳- تردد انواع وسايل نقليه در محور كرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهاي ۴، ۶، ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ الي ساعت ۰۳:۰۰ بامداد روزهاي بعد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت ۱۶:۰۰ الي ۰۳:۰۰ بامداد روزهاي بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه خواهد بود.

۲- محور هراز 

۲-۱- تردد انواع تريلر در محور هراز كماكان ممنوع مي باشد.

۲-۲- تردد انواع كاميون و كاميونت از ساعت ۱۲:۰۰ مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ الي ساعت ۰۲:۰۰ بامداد مورخ ۸/۱/۹۵ و از ساعت ۰۸:۰۰ صبح مورخ ۱۱/۱/۹۵ الي ساعت ۰۲:۰۰ بامداد مورخ ۱۵/۱/۹۵ از تهران به آمل و بالعكس ممنوع مي باشد.

۲-۳- تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت ۱۳:۰۰ روزهاي ۵، ۶،۱۲، ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ الي ۰۲:۰۰ بامداد روزهاي بعدي از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت ۱۵:۰۰ روزهاي فوق الي ۰۲:۰۰ بامداد روزهاي بعدي از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء) ‌ بصورت يكطرفه خواهد بود.

۳- محور فيروز كوه

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۸:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ الي ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز يكشنبه مورخ ۸/۱/۹۵ و از ساعت ۰۸۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۱/۹۵ الي ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز يكشنبه مورخ ۱۵/۱/۹۵ از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع مي باشد.

۴- آزاد راه كرج – قزوين

   تردد انواع تريلر و كاميون در مسير شرق به غرب از ساعت ۱۲۰۰ ظهر الي ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۶۰۰ صبح الي ۲۴۰۰ مورخ ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ از مسير غرب به شرق ممنوع مي‌باشد.

۵- محور قديم قزوين – رشت

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ الي ساعت ۰۱۰۰ بامداد مورخ ۱/۱/۹۵ و از ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۴/۱/۹۵ الي ساعت ۰۱۰۰ مورخ ۷/۱/۹۵ و از ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۱۱/۱/۹۵ الي ساعت ۰۱۰۰ مورخ ۱۵/۱/۹۵ از قزوين به رشت و بالعكس ممنوع مي باشد.

۶- محور قديم ساوه همدان

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۶۰۰ صبح الي ۲۴۰۰ مورخ ۲۷ و ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ از محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۷- محورهاي اردبيل – آستارا، اردبيل – سرچم و بالعكس

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۸- محورهاي اردبيل – سراب، اردبيل – خلخال و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۹- محورهاي مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حيدريه و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۶۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روزهاي ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۰- محور گلوگاه – گرگان- جنگل گلستان- چمن بيد و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۶۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روزهاي ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۶، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۱- محورهاي بانه – سقز- سنندج و مريوان – سنندج و بالعكس

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ۲۴:۰۰ روزهاي ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين روزهاي ۱۲، ۱۳ و ۱۴/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۲- محورهاي يزد – طبس، ديهوك – كرمان و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۱۰۰ روزهاي ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين روزهاي ۱۲، ۱۳ /۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۳- محور شيروان – بجنورد- چمن بيد – جنگل گلستان و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۶۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روزهاي ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۶، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۴- محورهاي اصلي استان بوشهر

   تردد انواع كاميون هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت ۰۷۰۰ صبح مورخ ۲۸/۱۲/۹۴ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهاي اصلي استان بوشهر ممنوع مي باشد.

۱۵- محورهاي پل دختر – اسلام آباد و پلدختر – انديمشك

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ روزهاي ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين روزهاي ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۶- محورهاي ياسوج – اصفهان، ياسوج – بابا ميدان، گچساران – باشت و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ۲۴۰۰ مورخ ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ همچنين روزهاي ۵، ۶، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۷- محورهاي سلفچگان – قم، جاده قديم كاشان – قم، آزادراه كاشان – قم، جاده قديم تهران – قم و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ۲۴۰۰ روزهاي  ۶، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۸- محورهاي بندرعباس – سيرجان، انار – شهربابك و بالعكس

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۹۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روزهاي ۲۷ و ۲۸/۱۲/۹۴ و همچنين روزهاي ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۱۹- محورهاي سيرجان – بافت، جيرفت – بندرعباس و بالعكس

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ۲۴۰۰ روزهاي ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۲۰ – محور گچساران – بهبهان – رامهرمز

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۸، ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲، ۱۳/۰۱/۹۵ و همچنين از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۲۱- محور ايذه – شهركرد  و بالعكس

۲۱-۱- تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۸، ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲، ۱۳/۰۱/۹۵ و همچنين از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۱۲۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۲۱-۲- تردد كليه اتوبوس هاي كاروان راهيان نور از مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ لغايت ۱۵/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع بوده و مسير اهواز – انديمشك – خرم آباد- اليگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسير جايگزين معرفي مي گردد.

۲۲- محور جيرفت – بم – كرمان و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۷۰۰ الي ۲۴ روزهاي ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع مي‌باشد.

۲۳- محور زابل – زاهدان و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۰۸۰۰ الي ۲۲۰۰ روز ۲۷/۱۲/۹۴ و همچنين ۰۶/۱/۹۵ از محور فوق ممنوع مي باشد.

۲۴ - محورهاي اصفهان – بروجن – لردگان – ايذه، لردگان – ياسوج و بالعكس

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴  و از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴ روزهاي ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين روزهاي ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع مي باشد.

۲۵ - محورهاي اصلي استان اصفهان

    تردد انواع تريلر و كاميون هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت ۰۷۰۰ صبح مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ الي ساعت ۲۴ مورخ ۶/۱/۹۵ و همچنين از ساعت ۰۷۰۰ صبح مورخ ۱۲/۱/۹۵ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ در محورهاي اصلي استان اصفهان ممنوع مي باشد.

۲۶- محورهاي نائين –خور – طبس، نائين – جندق - دامغان

    تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۲۳۰۰ الي ساعت ۰۷۰۰ صبح روز بعد در مورخ ۲۷، ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و همچنين ۵، ۶، ۱۲ و ۱۳/۱/۹۵ در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.

۲۷- محور بجنورد - اسفراين

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ روزهاي ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۱۲، ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع مي باشد.

۲۸- محورهاي شيراز – نورآباد- گچساران، شيراز – كازرون – بوشهر و بالعكس

   تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت ۱۲۰۰ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۲۷/۱۲/۹۴ و از ساعت ۰۷۰۰ الي ساعت ۲۲۰۰ روزهاي ۲۸ و ۲۹/۱۲/۹۴ و ۵، ۶، ۱۲، ۱۳/۱/۹۵ در محور فوق ممنوع مي باشد.

۲۹- محدوديت هاي جابجايي محمولات ترافيكي 

    جابجايي محمولات ترافيكي كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامي راه هاي اصلي برون شهري از ساعت ۱۴۰۰ مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ تا ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۷/۱/۹۵ و همچنين از ساعت ۰۷۰۰ مورخ ۱۱/۱/۹۵ تا ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ ممنوع مي باشد. شايان ذكر است براي روزهاي ۸، ۹، ۱۰/۱/۹۵ صرفاً براي محمولات ترافيكي اضطراري داراي ضرورت ملي حسب تشخيص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر مي گردد.

۳۰- محدوديت هاي خودروهاي ترانزيت حامل مواد سوختي

    ورود كليه خودروهاي ترانزيت حمل مواد سوختي به داخل كشور از ساعت ۰۷۰۰ روز مورخ ۲۶/۱۲/۹۴ تا ساعت ۲۴۰۰ روز مورخ ۶/۱/۹۵ و همچنين از ساعت ۰۷۰۰ روز ۱۲/۱/۹۵ الي ساعت ۲۴۰۰ مورخ ۱۴/۱/۹۵ ممنوع مي باشد، مضافا به اينكه خودروهاي مذكور در ساير ايام محدوده زماني نوروز سال ۱۳۹۵ صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل هاي ايمن بين راهي خواهند بود و وسايل مذكور از مقررات مندرج در رديف ۲ بند الف – كليات (درصفحه يك) مستثني مي باشد.

۳۱- اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده

    در صورت نياز به اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده در محورهاي تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظيم عبور و مرور وسايل نقليه روساي قرارگاههاي پليس راه استان با هماهنگي پليس راه ناجا و  بصورت مقطعي و منطقه اي تصميمات مقتضي اتخاذ مي نمايند./ ‌