شناسهٔ خبر: 20008 - سرویس استان‌ها

اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

۳۸۰ مورد خدمت رسانی به مردم در راهدارخانه‌های سیستان و بلوچستان/ ۶۵ مورد حمل خودروهای تصادفی از محور و بازگشایی جاده

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت با مقایسه آمار تردد شمارهای فعال در محورهای برون شهری استان از تاریخ ۹۴/۱۲/۲۵ تا ۹۵/۱/۵ به نسبت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی مدیر کل راه و شهرسازی این استان اظهار داشت: این اداره کل برای بالا بردن ایمنی در سطح حوزه‌های استحفاظی و کمک به مسافران نوروزی به صورت شبانه‌روزی نموده که با ماشین آلات ثابت و سیار و گشت‌های منظم راهداری و هدایت و کنترل از مرکز مدیریت راهها نسبت به خدمت رسانی به شهروندان اقدام می‌نماید. اعم فعالیت‌های ستاد نوروزی اداره کل راه و شهرسازی از تاریخ ۹۴/۱۲/۲۵ تا ۹۵/۱/۵ چنین است:

ـ نظافت پارکینگ‌های جاده‌ای؛ تعداد ۲۲۷ مورد

ـ امداد رسانی به خودروهای متوقف شده؛ تعداد ۱۹۰ دستگاه

ـ ۶۸ فقره رسیدگی به صحنه‌های جاده‌ای

ـ ۶۵ مورد حمل و خروج خودروهای تصادفی از محور و بازگشایی جاده

ـ یک هزار و ۵۸۶ مورد بازدید و تعمیر تابلوها و علائم جاده ای

ـ بازدید و نظافت از نمازخانه های بین جاده ای؛ تعداد ۹۵ مورد

ـ ۳۸۰ مورد خدمت رسانی به مردم در راهدارخانه‌های اداره راه و شهرسازی

ـ تعداد ۱۱۰ بنر با موضوع شعارهای ایمنی در ورودی و خروجی محورهای اصلی و شریانی استان

ـ نصب سیاه چادر در ابتدای محور زاهدان ـ بم

ـ نصب بنرهایی با مضمون تعداد تصادفات فوتی و جرحی همان محور در ابتدای محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان (ابتدای هر شهر) جهت آگاهی و اطلاع عموم مردم برای سفری ایمن.

به گفته مسعود مالکی کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از تردد شمارهای فعال در محورهای برون شهری استان از تاریخ ۹۴/۱۲/۲۵ تا ۹۵/۱/۵ تعداد ۱۳۲۲۴۱۲ تردد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. از این تعداد ۱۰ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.