شناسهٔ خبر: 20013 - سرویس استان‌ها

ایدنی اعلام کرد:

ثبت جابجایی ۳میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱روز/ بهره‌مندی ۵۰۰ هزار نفر از گشت‌های دریایی

ابراهیم ایدنی رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ترابری حدود ۳میلیون نفر سفر دریایی، جابجایی بیش از ۳۱۸ هزار دستگاه خودرو و بهره‌مندی ۵۰۰ هزار نفر گردشگر از گشت‌های تفریحی دریایی در آب های ساحلی این استان طی ۱۱ روز گذشته خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" در حاشیه بازدید از بنادر مسافری غرب استان هرمزگان گفت: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده و تاکنون ۱۱ روز از اجرای آن می گذرد که خوشبختانه هیچ گونه سانحه دریایی مربوط به شناورهای مسافری گزارش نشده است.

وی افزود: طی این مدت، جابجایی دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۷۰۹ نفر سفر از طریق بنادر مسافری در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسید.

اوج ترافیک بنادر؛ ۶فروردین با ثبت ۵۲۶ هزار نفر سفر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزایر کیش، قشم و هرمز را به مقصد عمده مسافران دریایی در خلیج فارس اعلام کرد وافزود: بیشترین حجم جابجایی مسافر طی ۱۱ روز اخیر، به روز ششم فروردین ماه اختصاص دارد که ترابری ۵۲۶ هزار نفر سفر طی یک روز به انجام رسید.

ایدنی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده، ۳۱۸هزار و ۴۴۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو مربوط به روز پنجم فروردین با رقمی افزون بر ۵۱ هزار دستگاه بوده است.

ثبت بیش از ۶۰ هزار سفر دریایی در ۱۱ روز

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند تا پایان روز ششم فروردین، ۶۱ هزار و ۱۸۷ سفر دریایی(تردد شناورهای مسافری) در ۱۱ مسیر مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است.

به گفته وی، بیشتر تردد شناورهای مسافری دریایی در روز ششم فروردین با ۱۶ هزار و ۴۸۷ بار تردد می باشد.

گشت دریایی ۵۰۰هزار نفر با ۳۱۰ شناور تفریحی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت های گردشگری دریایی استان نیز سخن به میان آورد و افزود: طی ۱۱ گذشته در مجموع حدود ۵۰۰ هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند که در همین راستا ۴۴ هزار سفر (تردد دریایی) به همین منظور به ثبت رسید.

مشارکت ۴۵۵ فروند انواع شناور در طرح نوروزی
ایدنی ضمن اشاره به مشارکت ۴۵۵ فروند انواع شناور مسافری، حمل خودرو، جستجو و نجات، تفریحی و همیار ناجی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ در این استان، یادآور شد: بیش از ۵۵ فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از ۶هزار صندلی، یک فروند کشتی بزرگ برای انجام سفرهای بین المللی با ظرفیت ۳۸۱ صندلی، ۴۸ فروند لندینگ کرافت ویژه حمل ۲۴۰۰ دستگاه خودرو در هر سفر، ۳۱۰ شناور تفریحی، ۷ فروند ناجی، ۲۰ شناور همیار ناجی، ۴ فروند شناور خدماتی- ایمنی و ۱۱ فروند از شناورهای ارگان های همکار مشارکت فعال دارند. 

وی ضمن اشاره به برخورداری استان هرمزگان از ۳ واحد پروازی،  بیان کرد: ۲ فروند بالگرد و یک فروند هواپیما نیز انجام پایش های هوایی و خدمات دهی به سانحه دیدگان و افراد مضطر در مواقع لزوم را بر عهده دارند.

خدمات رسانی ۳۴۰۰ نفر در کمیته حمل و نقل دریایی

به گفته رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان، ۳هزار و ۴۲۱ نفر در زیرمجموعه های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: ۴۰ تیم همیار ناجی، ۲۴ نفرغواص و ۳۰ نفر بازرس در بنادر مستقر هستند تا در زمینه ایمنی سفرها و ارایه خدمات امداد و نجات مشارکت داشته باشند./