شناسهٔ خبر: 20017 - سرویس استان‌ها

در روزهای نوروز ۹۵ صورت گرفت

افزایش ۴۷ درصدی پروازهای فرودگاه رشت/ جابه‌جایی نزدیک به ۱۰ هزار مسافر نوروزی از فرودگاه رشت در ۹ روز

فرودگاه رشت مدیركل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از جابه‌جایی ۹ هزار و ۸۴۵ نفر مسافر نوروزی با ناوگان هوایی گیلان از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۴ تا پایان چهارم فروردین سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گیلان، مهندس فتاح رضوانی در این باره گفت: از این تعداد گردشگر نوروزی پنج هزار و ۲۸۰ نفر مسافر ورودی و چهار هزار و ۵۶۵ نفر نیز مسافر خروجی از فرودگاه سردار جنگل رشت بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت مسافران ورودی به استان گیلان، پنج هزار و ۲۸۰ نفر مسافر داخلی بوده، و مسافر خارجی نداشتیم.

مدیر كل فرودگاه گیلان اظهار كرد: همچنین از چهار هزار و ۵۶۵نفر مسافر خروجی از فرودگاه رشت، چهار هزار و ۳۵۴ نفر مسافر داخلی و ۲۱۱ نفر خارجی بوده‌اند.

مهندس رضوانی افزود: این تعداد گردشگر نوروزی با ۱۰۲ سورتی پرواز شامل؛ ۱۰۰ پرواز داخلی و ۲ پرواز خارجی در مدت یاد شده جابه‌جا شده‌اند.

وی تاكید كرد: تعداد پروازهای نوروز امسال تا ۱۵ فروردین۱۷۰ سورتی به مقاصد اهواز، کیش، عسلویه، قشم، تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، آدانا و استانبول است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

 مهندس رضوانی یادآور شد: بیشترین پروازها در این مدت در روز ۲۸ اسفند ماه با ۱۶ پرواز داخلی و خارجی و ۹۴۷ مسافر ورودی و ۷۹۸ مسافر خروجی انجام شده است .

وی ادامه داد: كمترین تردد این ایام پروازهای فرودگاه رشت روز ۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ گزارش شده است.

مدیر كل فرودگاه گیلان در پایان خاطرنشان كرد:  زیرساخت‌های مناسب برای  نشست و برخاست روزانه ۱۰۰ سورتی پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت فراهم شده است و انتظار می‌رود مسیرهای هوایی منتهی به فرودگاه رشت در اولویت برنامه پروازی شركت‌های هواپیمایی قرار گیرد.