شناسهٔ خبر: 20018 - سرویس استان‌ها

رستمی:

۸۵ کیلومتر محور برازجان به دیلم ۴ خطه شد/استقبال از مسافران نوروزی/ بازدید از اكيپ راهداری

نمایی از بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه اراک- خمین به طول ۲۰ کیلومتر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مسیر برازجان – گناوه و دیلم دارای ۱۳۵ کیلومتر است که با اجرای طرح‌های راهسازی ۸۵ کیلومتر آن ۴ خطه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر٬ فرزاد رستمی با بیان اینکه محورهای استان بوشهر از ایمنی بالایی برخوردار هستند اظهار داشت: برای ارتقا ایمنی در محورهای استان بوشهر طرح‌های بزرگراهی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح ۴ خطه گناوه به دیلم تصریح کرد:  محور ۶۵ کیلومتری گناوه به دیلم از محورهای پرتردد و پر مخاطره است که برای افزایش ایمنی این محور طرح ۴ خطه شدن آن اجرایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد محور گناوه به دیلم به ۴ خطه تبدیل شده بیان کرد: تاکنون افزون بر ۲۱ کیلومتر محور یاد شده زیر بار ترافیک رفته و این در حالی است که بخشی از قطعات این طرح در حال تکمیل است.

رستمی با اشاره به اینکه بزرگراه گناوه به دیلم امسال تکمیل می‌شود بیان کرد: مسیر  برازجان – گناوه و دیلم  دارای ۱۳۵ کیلومتر است که با اجرای طرح‌های راهسازی ۸۵ کیلومتر آن بصورت ۴ خطه شده است.

وی از راه‌اندازی طرح تعریض مسیر اهرم به فراشبند خبرداد و گفت: این محور با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال به‌طول ۳ کیلومتر تعریض شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از رفع نقاط حادثه‌خیز در محور شاه پسرمرد خبرداد و افزود: با رفع نقطه حادثه‌خیز در محور شاه پسرمرد دشتستان این مسیر ایمن شده است.

رستمی افزود: محور طلحه به فاریاب به طول ۶ کیلومتر نیز در راستای ایمن شدن این مسیر تعریض شده است.

همچنین در اولین روز از سال نو در ورودی استان بوشهر با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیریت راهداری و رئیس شهرستان بوشهر و دیگر راهداران و دیگر مسئولان استانی از مسافران نوروزی استقبال شد.

 داره كل راه و شهرسازی استان بوشهر برای تسهیل و آسایش مسافرانی كه به استان بوشهر می آیند تعداد ۱۰ هزار نقشه به همراه بروشور را بین مسافران توزیع کرده است.

 به منظور ارتقای ایمنی تردد، كاهش تصادفات بیش از ۲۰۰ پلاكارد حاوی شعارها و نكات ایمنی را در محورهای اصلی استان نصب کرده است.

همچنین رستمی ضمن بازدید از غرفه های استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهر بوشهر از اكیپ راهداری نیز دیدن کرد و با ارائه توضیحاتی در خصوص جاده‌های استان بوشهر كه از نظر ایمنی بسیار مطلوب هستند گفت: امیدواریم مسافران بدون هیچگونه حادثه ناگوار به مقاصد خود برگردند.

سیدمحمدحسن باستی معاون امور عمرانی استانداری بوشهر و دیگر مسئولان استانی در این بازدید حضور داشتند./