شناسهٔ خبر: 20022 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

راه‌ها و راهدارخانه‌های استان قزوین پذیرای مهمانان نوروزی

مانی فر استان قزوین با بیش از ۶۶۰۰ کیلومتر راه و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور با آمادگی کامل به استقبال نوروز رفت و هم اکنون پذیرای مهمانان نوروزی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر گفت:  ۲۴ باب راهدارخانه در محورهای مختلف استان برای مسافران آماده شده‌اند تا رانندگان با توقف پس از صرف چای و انجام استراحتی کوتاه به سفر خود ادامه دهند.

دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین افزود: نمازخانه‌های موجود در راهدارخانه‌ها هم جهت پذیرایی از مسافران نوروزی تجهیز و آماده سازی شده‌اند، تا هم‌میهنان گرامی در مسافت‌های کوتاه توقف و سرزنده و شاداب به سوی مقصد خود حرکت نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به تعداد قابل توجه مسافرانی که در نوروز از استان قزوین عبور می‌کنند٬ اظهار کرد: استان با داشتن بیش از ۲۱۷ کیلومتر آزادراه حایز رتبه سوم در کشور می‌باشد که بخش گسترده‌ای از این راه‌ها جزو پر ترددترین محورهای کشور محسوب می‌شوند. 

مانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ راهدار در ۴۰ اکیپ آماده خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال نو با بارش رحمت الهی آغاز شده، از همان ساعات اولیه عوامل و تجهیزات راهداری در گردنه‌ها و نقطه‌های برف‌گیر  نمک‌پاشی و برف‌روبی شده‌اند.

این مقام مسئول ضمن آرزوی نوروزی به یادماندنی برای عموم هم میهنان گرامی یادآور شد: امیدواریم مسافران فهیم همانقدر که به فکر رسیدن هستند در اندیشه لذت بردن از مسیر هم باشند چرا که مسیر عبور نیز بخشی از سفر است و مجموعه قابل توجهی از نیروهای امدادی و خدمت‌رسان جاده‌ای مدت‌ها تلاش کرده‌اند تا بیشترین ایمنی و آرامش را در راه‌ها برای مسافران فراهم کنند./