شناسهٔ خبر: 20051 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل:

اسكان موقت بیش از ۲۰۰ نفر در راهدارخانه‌های استان/ ۲ هزار و ۸۰۰ كیلومتر برف‌روبی در ایام نوروز

 خليل محبت خواه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در پی بارش‌های اخیر برف در برخی مناطق كوهستانی استان بیش از ۲۰۰ نفر از مسافران نوروزی توسط اكیپ‌های این اداره كل اسكان موقت داده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه صبح امروز در بازدید از محورهای مواصلاتی استان ضمن اعلام این خبر افزود: بدنبال بارش برف و باران در راه‌های ارتباطی راهداران این اداره كل نسبت به برفروبی و بازگشایی ۱۸ محور اصلی و ۱۵ محور فرعی در سطح استان اردبیل اقدام نموده‌اند.

وی با اشاره به اینكه در ایام تعطیلات نوروزی در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ كیلومتر برفروبی انجام گرفته است، گفت: راه ارتباطی ۶۰۰ روستا نیز مورد برف‌روبی قرار گرفته كه هم اكنون رفت و آمد در آنها به صورت ایمن و روان در جریان است.

محبت خواه از اسكان موقت بیش از ۲۰۰ نفر در راهدارخانه‌های این اداره كل در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: راهداران راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین نسبت به امدادرسانی به بیش از ۵ هزار مسافر در جاده‌ها اقدام كرده‌اند كه بعلت شدت بارش‌ها در جنوب استان اكثر این اقدامات در گردنه الماس واقع در محور خلخال – اسالم بوده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر كلیه محورهای ارتباطی استان بجز جاده خلخال – پونل كه بعلت احتمال سقوط بهمن مسدود شده است، باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

محبت خواه به حضور راهداران در جاده‌های استان تا پایان تعطیلات نوروزی تاكید كرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته پرسنل راهداری در راهدارخانه‌ها و مناطق برف‌گیر در آماده‌باش كامل هستند و درصورت بروز هرگونه مشكل احتمالی نسبت به امدادرسانی به هموطنان عزیز اقدام می‌نمایند.