شناسهٔ خبر: 20070 - سرویس استان‌ها

مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

بازگشایی مسیر سقز-بانه در استان کردستان

محمد راشد مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان گفت: با قطع بارش­‌ها و فروکش کردن آب سطح جاده، با تلاش عوامل راهداری جاده سقز- بانه بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمد راشد مدرس گرجی اظهار کرد: قسمتی از مسیر سقز- بانه در محدوده روستای بله جر که در اثر شدت بارش­‌ها و آب گرفتگی جاده و به منظور امنیت مسافرین مسدود اعلام شده بود، پس از فروکش کردن آب و پاکسازی سطح جاده از گل و لای موجود توسط عوامل راهداری که از ظهر دیروز تا کنون بدون وقفه ادامه داشته با هماهنگی پلیس راه بازگشایی شد و مسافرین محترم می‌­توانند با خیال آسوده و با رعایت مقررات تردد کنند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان گفت: به دلیل شدت بارش و بالا آمدن سطح آب در مسیر سقز-بانه در محدوده روستای بله جر، با هماهنگی با فرماندهی پلیس راه استان تردد در محور مذکور تا کاهش شدت بارندگی ممنوع اعلام شده بود..

وی همچنین خبر داد که با توجه به شدت بارندگی و به دلیل حرکت قسمتی از زمین و ریزش کوه در محور سقز- بانه (در محدوده کیله شین) عوامل راهداری شهرستان های سقز و بانه از ظهر دیروز مشغول عملیات ریزش برداری و جلوگیری از مسدود شدن راه مذکور شدند.

به گفته او همچنین ریزش کوه در محور بانه - مریوان نیز هم عصر یکشنبه حادث شده که عوامل راهداری راه و شهرسازی شهرستان بانه مشغول ریزش برداری هستند.

در محدوده مسیر سقز - بوکان در حوالی شهرک صنعتی 'قهر آباد' هم عصر دیروز یک خودرو پراید به دلیل لغزندگی جاده و از دست دادن کنترل خودرو از جاده منحرف شد گزارش‌های مردمی و شبکه های اجتماعی حاکی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر دارد./