شناسهٔ خبر: 20105 - سرویس جاده‌ای

سرهنگ حمیدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

افزایش آمار سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده‌ای/ محور هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد/ هشدار نسبت به تردد در محورهای کوهستانی/ جزئیات دلایل اصلی تصادفات، زمان و نقاط پرحادثه

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه طی ۲۰ روز اخیر ۳۰۰ نفر بر اساس تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند گفت: این میزان تلفات رانندگی در یک مقطع بیست روزه بسیار زیاد است.

سرهنگ حمیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی ۲۰ روز اخیر و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۳۰۰ نفر به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که البته نسبت به مدت مشابه نوروز سال قبل این میزان کاهش داشته اما میزان آن مطلوب نیست.

رئیس پلیس راه کشور افزود: بیش از ۴۰ درصد تصادفات رانندگی در محورهای آزادراهی و بزرگراهی به دلیل واژگونی خودرو بوده که واژگونی هم به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده رخ می‌دهد.

سرهنگ حمیدی با بیان اینکه حجم تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است ادامه داد: به رغم اقدامات زیاد پلیس و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت اقدامات پیشگیرانه از تصادفات رانندگی اما این میزان تلفات رانندگی در یک مقطع بیست روزه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه در جاده‌های دو طرفه نیز بیشترین تصادفات به دلیل سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ رخ می‌دهد، افزود: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کلیومتری شهرها رخ داد و بیشترین تصادفات رانندگی در مقطع زمانی ۱۲ ظهر تا ۸ شب اتفاق افتاد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به بارش برف در محورهای کردستان و بخشی از کندوان گفت: علاوه بر این در ۱۵ استان کشور بارندگی و لغرزندگی محورها را شاهد هستیم.

سرهنگ حمیدی انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز و خستگی را سه عامل مهم تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: محور هراز به دلیل ریزش سنگ و سیلاب تا اطلاع ثانوی مسدو است و بار ترافیکی در حال انتقال به محور فرعی رینه است.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: به مسافران توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط نامساعد جوی در محورهای کوهستانی مانند ریزش سنگ و سیلاب و رانش احتمالی زمین در برخی محورهای کوهستانی در حد امکان از تردد در این محورها امتناع شود و در صورت تردد نیز در این محورها توقف نکنند.