شناسهٔ خبر: 20134 - سرویس استان‌ها

اقدامات انجام شده در قالب برنامه‌های راهداری نوروزی

راهداری اردبيل با ۳۴۰ نفر راهدار در قالب ۵۸ اكيپ در آماده باش كامل نوروزی/ برف روبی ۱۸ محور اصلی و ۱۵ محور فرعی

بازدید مديركل راه و شهرسازی استان اردبيل اقدامات انجام شده در قالب برنامه‌های راهداری نوروزی در اين استان را تشريح كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، خليل محبت‌خواه در بازديد از راهدارخانه‌ها و اكيپ‌هاي مستقر در جاده‌هاي اين استان به اجراي طرح ويژه راهداري نوروزي از ۲۵ اسفند تا اتمام سفرها اشاره كرد و گفت: ۳۴۰ نفر از پرسنل راهداری در قالب ۵۸ اكيپ در راهدارخانه‌ها، مناطق كوهستاني و مراكز شهرستان‌ها مستقر شده‌اند و برای خدمت‌رساني شبانه‌روزي به مسافران در آماده باش كامل هستند.

وي افزود:  ۹ راهدارخانه ثابت و ۳ راهدارخانه سيار و همچنين ساختمان‌هاي اداري در مركز ۱۰ شهرستان استان تجهيز و آماده سازي شده كه جهت اسكان موقت مسافران در صورت هرگونه حادثه احتمالي به‌كار گرفته مي‌شوند.

محبت خواه به وضعيت جوي و بارش‌هاي اخير برف خصوصا در جنوب اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: در پي بارش برف در برخي راه‌هاي ارتباطي خصوصا محور خلخال – اسالم تعداد ۱۸ محور اصلي و ۱۵ محور فرعي مورد برف‌روبي و نمك‌پاشی قرار گرفته‌اند.

وي مجموع اين برف‌روبي‌ها را ۲ هزار و ۸۰۰ كيلومتر عنوان كرد و گفت: حدود يك هزار تن نمك جهت يخ‌زدايي سطح جاده‌ها استفاده شده و علاوه بر اين راه ارتباطي ۶۰۰ روستا نيز مورد بازگشايي قرار گرفته است.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل افزود: تاكنون تعداد ۲۰۰ مسافر در راهدارخانه‌ها اسكان موقت داده شده و بيش از ۵ هزار نفر نيز مورد امدادرساني راهداران قرار گرفته‌اند كه با توجه به شرايط جوي منطقه اكثر اين موارد در گردنه الماس واقع در محور خلخال – اسالم بوده است.

محبت خواه همچنين از ريزش‌برداري در جاده اردبيل – سرچم خبر داد و گفت: به علت بارش‌هاي مداوم در روزهاي گذشته در اين محور بيش از هزار مترمكعب ريزش برداري انجام شده است.

وي افزود: بارش باران و برف در محورهاي ارتباطي شهرستان خلخال موجب ايجاد خسارت در ۱۰ محور روستايي و ۲ محور فرعي در اين شهرستان شده بود كه با حضور سريع راهداران مورد مرمت و بازسازي قرار گرفت.

بنا بر اين گزارش طبق برنامه تدوين شده در راه و شهرسازي استان اردبيل راهداران تا پايان تعطيلات و سفرهاي نوروزي در محورهاي اين استان حضور خواهند داشت و آماده مواجهه و امدادرساني در صورت بروز هرگونه مشكل احتمالي در تردد هم‌وطنان و مسافران خواهند بود.