شناسهٔ خبر: 20141 - سرویس استان‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

حجم مسافرت‌های دریایی در هرمزگان از ۴,۷میلیون نفر سفر گذشت/ جابه‌جایی۴۷۰ هزار دستگاه خودرو و انجام یک میلیون نفر گشت دریایی/ ۵۲۶ هزار نفر سفر در شلوغ‌ترین روز تعطیلات

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ثبت جابه‌جایی بیش از ۴,۷ میلیون نفر سفر دریایی از طریق ۱۴ بنادر فعال این استان و حمل ۴۷۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس طی ۱۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام گزارشی از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای دریایی ایام نوروز طی ۱۵روز گذشته، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی(۲۵ اسفند) تا پایان روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین ماه جاری، جابه‌جایی بالغ بر ۴میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۲۵ نفر سفر از طریق ۱۴ بندر فعال در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسید. وی افزود: در روز نهم فروردین ماه، ترابری ۴۱۳ هزار و ۶۰۶ نفر سفر دریایی و حمل ۳۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو به انجام رسید و ۱۲ هزار و ۸۳۸ مورد تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در روز دهم ماه جاری نیز با انجام ۸ هزار و ۵۱۶ مورد تردد شناور(سفر دریایی)، ۳۵۳ هزار و ۲۵۵ نفر سفر دریایی به ثبت رسید و ۳۱ هزار و ۱۸۰ دستگاه خودرو جابه‌جا شد.

ایدنی اظهار داشت: همچنین در این دوره زمانی ۱۵روزه، در مجموع حدود ۴۷۱ هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابه‌جا شده‌اند.

وی از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به وضعیت فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی در استان طی ۱۵ روز گذشته نیز سخن به میان آورد وگفت: طی مدت یاد شده، در مجموع حدود یک میلیون نفر از شناورهای تفریحی و گردشگری برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند و به همین منظور نزدیک به ۹۲ هزار مورد تردد شناورهای دریایی به انجام رسید.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز دهم فروردین ماه، ۱۱۶ هزار و ۱۶۴ سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است.

ایدنی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو و مسافر از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۹۵ تاکنون مربوط به روز ششم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی ۹۴می باشد که طی این روز، در مجموع ۵۲۶ هزار نفر سفر انجام شد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان همچنین اضافه کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر ۵۱ هزار دستگاه به ثبت رسید که بخش عمده آنها به مسیر دریایی پهل – لافت(جزیره قشم) اختصاص دارد.

وی در پایان یادآور شد: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۴ از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد که طی این مدت، بیش از ۱۰۰ فروند شناور مسافری و لندینگ کرافت در قالب بزرگترین ناوگان مسافرت های دریایی کشور وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.